Incluziune educațională pentru copiii defavorizați | Proiect organizat de Școala Măgurele, Prahova

4

Ne îngrijorează tot mai tare faptul că fenomenul pe care îl putem numi ”copii afectați” se intensifică fiind legat de plecarea părinților la muncă, în străinătate!

Copiii, lipsiți de dragostea și grija părintească, lăsați cu bunicii care se străduiesc să le fie aproape cu căldură, dar nu pot umple golul lăsat, sunt nefericiți, au probleme de integrare și adaptare și parcă sunt mutilați sufletește.

Școala Gimnazială din comuna Măgurele a inițiat și numit campania de conștientizare a impactului negativ al migrației părinților asupra dezvoltării armonioase a copiilor: ”La școala ești Acasa!”, cu întrebarea: ”Dacă nu acum, atunci când? Dacă nu noi, atunci cine? Ce ne dorim?”

Cei 60 de elevi, alături de profesori, au participat săptămâna trecută la o acțiune, cu scopul de a conștientiza cât mai mulți oameni asupra efectului negativ al migrației părinților în străinătate asupra dezvoltarii viitoare a copiilor!

Conducerea Școlii Măgurele și-a propus să atingă următoarele obiective:

Educația să fie accesibilă și incluzivă pentru fiecare copil;

Șanse egale pentru fiecare copil;

Educația trebuie să fie adaptată copiilor, centrată pe copil și accesibilă acestora;

Copii fericiți;

Includerea copiilor afectați de migrație;

Siguranța emoțională și familii întregite;

Acordarea unui accent mai mare pe bunăstarea socio-emoțională și pe incluziunea copiilor.

Școala Gimnazială Măgurele este coordonatorul proiectului, iar Școala Gimnazială Mâneciu Pământeni și Școală Gimnazială Gura Vitioarei – parteneri.

Citiți și Școala Măgurele din Prahova are ca prioritate formarea personalității fiecărui elev

,,Educația este descrisă de cele mai multe ori ca o poartă către viitorul copiilor, dar pentru copiii care trăiesc în sărăcie sau excluziune socială, această poartă nu este accesibilă sau incluzivă, nu răspunde nevoilor lor și poate avea un impact pe termen lung asupra viitorului lor.Aceștia nu primesc o masă sănătoasă în fiecare zi, nu își permit să participe la excursii școlare, să cumpere cărțile sau echipamentul școlar necesar, să participe la activități, după școală. Se presupune adesea că educația este gratuită, dar pentru copiii care cresc în sărăcie aceste costuri suplimentare sunt bariere zilnice. În plus, școala nu trebuie sa fie doar locul în care copiii învață, ci și locul în care acestia se bucura de prietenii, formează relații și stabilesc legături sociale cu semenii. Cred cu certitudine ca  prioritizarea bunăstării socio-emoționale poate avea un impact pozitiv asupra capacității copiilor de a învăța la școală. Le multumesc acestor elevi deosebiți și colegilor mei: Pahontu Ana Maria, Aldescu Petruta, Devesel Daniela, Bratu Marian, Otilia Toader și mulți alții, pentru implicare in aceasta activitate. Concentrându-ne pe incluziune și accesibilitate, putem demonta inegalitatea în educație!” Claudia ILIESCU – director Școala Măgurele

4 comentarii

  1. […] Ne îngrijorează tot mai tare faptul că fenomenul pe care îl putem numi ”copii afectați” se intensifică fiind legat de plecarea părinților la muncă, în străinătate! Copiii, lipsiți de dragostea și grija părintească, lăsați cu bunicii care se străduiesc să le fie aproape cu căldură,… Cititi mai multe aici: Incluziune educațională pentru copiii defavorizați | Proiect organizat de Școala Măgurele, Prah… […]

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here