Un scaun care face diferența

1

Cu mai bine de zece ani în urmă, un inginer s-a apucat să facă un ansamblu – masă cu scaune – pentru terasă, grădină sau chiar pentru living.

Pe la începuturile sale, Revista Casoteca, când era doar un site despre amenajări, a scris despre întreprinderea acestui bărbat cu înclinații spre design, dar cu manualitate de constructor de frumos. Drept mulțumire, inginerul, pe nume Miu, a dăruit redacției primul său scaun, un prototip pe care l-a făcut pentru a-l prezenta clientului său interesat de mobilă unicat.

Nu este important ce a făcut mai departe inginerul, deși știm că a produs șase scaune pentru client, important este că primul scaun, prototipul, făcut cu mâna lui, încă dăinuiește la noi în redacție și este și folosit și admirat.

Dovada că un unicat creat cu minte de creator face „toți banii” vine în fiecare an odată cu evenimentul numit Bazar de Cotroceni. Este vorba despre un „festival” în timpul căruia oamenii scot lucruri frumoase de prin case în fața porții pentru a vinde, iar alții vin pentru a le cumpăra.

Noi, cei de la redacția Revistei Casoteca scoatem în fața porții redacției, vechituri interesante, dar și scaunul unicat. Și ce să vezi: unicatul se vinde singur, chiar și fără intenția noastră de a-l vinde. Noi îl scoatem în stradă pentru a-l arăta lumii și pentru… a-l folosi ca scaun. Restul obiectelor cu care ieșim la bazar, deși sunt interesante, fie ele tablouri, cărți vechi, obiecte de decor, dacă vrei să le vinzi, necesită efort, însă scaunul nostru atrage atenția și generează aceeași întrebare: cât costă?

Ei bine, scaunul nostru „nu costă”, rămâne al redacției, dar puterea sa de unicat, de „primul” dintr-o serie, fie ea și mică, ne arată că se poate genera vânzare prin simpla prezență a elementelor care-l definesc.

Extrapolând la industria de casă și grădină din România, apare evident că ar fi important pentru cei care vor să facă cifre de afaceri semnificative să pună accent pe creatori, fie ei designeri, arhitecți sau, de ce nu, ingineri cu viziune, și pe adaptarea creațiilor acestora la consumatorul contemporan, și nu adaptarea produselor altor companii la capacitățile de producție proprii. Asta și pentru că un copy/paste costă mulți bani și mult efort pentru a fi vândut.

Cu alte cuvinte, mai bine am inventa decât să copiem, nici măcar nu e mai scump, trebuie doar voință, inspirație, transpirație și oameni cu scaun la cap!

Citește și: Ce preferințe au tinerii români pentru studiile în străinătate

un comentariu

  1. […] Cu mai bine de zece ani în urmă, un inginer s-a apucat să facă un ansamblu – masă cu scaune – pentru terasă, grădină sau chiar pentru living. Pe la începuturile sale, Revista Casoteca, când era doar un site despre amenajări, a scris despre întreprinderea… Cititi mai multe aici: Un scaun care face diferența […]

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here