Safe space la liceul cu Program Sportiv (LPS) „Iolanda Balaş Soter” din Buzău

0

Liceul cu Program Sportiv (LPS) „Iolanda Balaş Soter” din Buzău amenajează prima incintă de tip ”Safe space”, un concept de cameră în care elevii se pot relaxa şi pot purta conversaţii cu un psiholog în scopul gestinonării emoţiilor negative sau atunci când se confruntă cu situaţii personale.

Proiectul este desfăşurat de Primăria Municipiului Buzău în parteneriat cu LPS, fiind primul din judeţ, iniţiativă care ar putea fi un exemplu de bune practici pentru celelalte instituţii de învăţământ.

Liceul cu Program Sportiv (LPS) "Iolanda Balaş Soter"
Liceul cu Program Sportiv (LPS) „Iolanda Balaş Soter”

”Safe Space în prima şcoală din Buzău! În ţările nordice şi vestice, presiunea de pe umerii profesorilor şi elevilor este luată de multe ori de ceea ce se numeşte ‘Safe Space, ‘Safe Room’ sau, pe româneşte ‘camera de siguranţă’, un loc unde elevii se reîncarcă, găsesc timp şi linişte să domolească un tumult emoţional, să treacă peste un moment greu, ce are loc în timpul unei ore de curs sau în pauză, iar profesorii au un ajutor de nădejde în acest sens. LPS ‘Iolanda Balaş Soter’ are în amenajare, în această perioadă, un spaţiu destinat sănătăţii emoţionale a elevilor. Safe Space nu este un concept des întâlnit în România, dar îşi poate găsi locul în fiecare instituţie de învăţământ, pentru a oferi un cadru sigur gestionarii emoţiilor negative şi discuţiilor constructive despre sine”, a transmis viceprimarul municipiului Buzău, Oana Matache.

Vezi și Propuneri pentru Statutul Elevului: Temele să nu fie notate și să nu depășească 2 ore/zi la gimnaziu și liceu

Camera de siguranţă este rezultatul unei colaborări între Primăria Buzău, organizaţia Salvaţi Copiii şi mai multe instituţii de învăţământ din judeţ în cadrul proiectului ”Şcoli fără bullying”. Peste 300 de elevi din 11 licee şi 5 şcoli gimnaziale au devenit ambasadori anti-bullying după ce au fost formaţi de specialişti. Ulterior, în urma unei competiţii naţionale, elevii LPS au reuşit performanţa de a se poziţiona pe locul I, beneficiind astfel de dotările necesare înfiinţării camerei de siguranţă.

 

Liceul cu Program Sportiv (LPS) "Iolanda Balaş Soter"
Liceul cu Program Sportiv (LPS) „Iolanda Balaş Soter”

”Aceste activităţi au fost, în cazul LPS, cele care le-au adus recunoaştere naţională prin premiul I câştigat în cadrul competiţiei organizate de Salvaţi Copiii România, având obiectivul de a face cunoscute cele mai importante iniţiative din sfera prevenirii fenomenului bullying. Elevii ambasadori au fost recompensaţi printr-o tabără tematică şi dotarea necesară unui spaţiu destinat sănătăţii emoţionale a elevilor. Cu implicarea elevilor ambasadori anti-bullying din acest liceu, consilierului şcolar şi directorilor LPS ‘Iolanda Balaş Soter, primul Safe Space devine posibil. Proiectul ‘Şcoli fără bullying’ nu este singurul care vorbeşte copiilor despre emoţii şi toleranţă. ‘Să fim prieteni-fără bullying’, proiect finanţat de primăria municipiului, a adus, tuturor grădiniţelor, materiale educaţionale de impact gândite de Salvaţi Copiii Danemarca şi Salvaţi Copiii România pentru antrenarea comportamentelor pozitive”, consilierul din cadrul Primăriei Buzău, Anca Fotin.

Potrivit conducerii LPS, camera beneficiază de lumină naturală, este dotată cu o bibliotecă, fotolii comode şi jocuri iar discuţiile dintre elevi şi psiholog ar urma să se poarte în funcţie de program, în pauze sau după orele de curs.

 

Liceul cu Program Sportiv (LPS) "Iolanda Balaş Soter"
Liceul cu Program Sportiv (LPS) „Iolanda Balaş Soter”

”Este un proiect nou implementat. Spaţiul a fost dotat în urma unui proiect naţional câştigat de LPS numit ‘Ambasadorii anti-bullyingului’ iar echipa de proiect împreună cu doamna psiholog se ocupă de acest spaţiu unde face tot felul de activităţi cu copiii, este foarte plăcut, este o zonă de relaxare să spun aşa, unde pot avea un cadru prielnic în care să poţi discuta cu copiii, mai ales cu cei care au ceva probleme sau trec printr-o perioadă mai grea, emoţională. Discuţiile ar urma să se desfăşoare în funcţie de programul psihologului şi al copiilor, acolo este un cadru unde te poţi simţi relaxat şi te poţi destăinui sau te poţi încărca cu energie. Noi am fost printre cei privilegiaţi care am beneficiat de toate acestea ca rezultat al proiectului câştigat şi nu a trebuit să investim. Spaţiul se află la un etaj al liceului, acolo mai mulţi copiii beneficiază de spaţiu, intră împreună cu psihologul sau cu un elev coordonator, au cărţi, au şi jocuri, fotolii confortabile, măsuţe, lucruri care să le ofere un cadru relaxant şi să le inducă o stare de bine. Toate aceste dotări, fotoliile, biblioteca, materialele au fost câştigate în urma competiţiei , a declarat, pentru AGERPRES, directorul LPS, Cătălin Cighir.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here