Propuneri pentru Statutul Elevului: Temele să nu fie notate și să nu depășească 2 ore/zi la gimnaziu și liceu

1

Diverse asociații ale elevilor au înaintat Ministerului Educației un proiect de Statut în care solicită mai multe modificări. Printre acestea se numără limitarea greutății ghiozdanelor la maximum 10% din greutatea copilului, precum și stabilirea unor limite clare pentru temele școlare.

Conform propunerii, în total, temele ar trebui să nu depășească o oră pe zi pentru elevii din clasele primare, iar pentru cei din gimnaziu și liceu, limita ar fi de două ore pe zi. Aceste măsuri sunt menite să protejeze sănătatea fizică și mentală a elevilor, oferindu-le oportunitatea de a se dezvolta într-un mod echilibrat și sănătos în timpul școlii.

Propuneri pentru Statutul Elevului

Proiectul de statut a fost elaborat în urma unor ample consultări și dezbateri desfășurate în ultimele săptămâni, la care au participat peste 1.100 de elevi și reprezentanți ai acestora din toate județele țării. Acest proces a fost coordonat de Organizația Salvati Copiii Romania.

Ca rezultat al consultărilor, un grup format din reprezentanți ai copiilor, voluntari ai Organizației Salvati Copiii Romania, precum și reprezentanți ai Asociației Elevilor din Constanta, Asociației Elevilor din București-Ilfov și Asociației Valcene a Elevilor, au depus joi la registratura Ministerului Educației un proiect intitulat „Statutul Elevului 2.0”, conform unui comunicat emis de Organizația Salvati Copiii.

Descoperă și: Comisia de decizie: Peste 40 de concursuri școlare naționale eliminate

Extras din Statutul Elevului 2.0

Articolul 13 (7) Elevii din ciclul primar și gimnazial folosesc ghiozdane de spate cu fața posterioară întărită.

(8) Greutatea conținutului ghiozdanului la toate ciclurile de învățământ nu trebuie să depășească 10% din greutatea copilului.

Articolul 24

(1) La propunerea cadrului didactic, elevii pot consolida materia în mod suplimentar, prin realizarea unor teme, exerciții, referate sau proiecte. Aceste activități nu pot avea loc în clasa pregătitoare.

(2) Timpul dedicat acestor activități nu poate depăși cumulat o oră pe zi, în învățământul primar, și două ore pe zi, în învățământul gimnazial și liceal.

(3) Activitățile prevăzute la alin. (1) nu pot fi evaluate de către cadrul didactic, însă pot constitui un reper în privința înțelegerii conținutului și competențelor aferente disciplinei predate, în vederea adaptării activităților didactice.

(4) Prin excepție de la alin. (3), referatele și proiectele pot fi evaluate de către cadrul didactic, dacă acest lucru este comunicat la momentul stabilirii referatelor sau proiectelor.

Totodată, elevii mai cer să fie interzisă situația în care două ore consecutive ale aceluiași obiect de studiu să fie programate, iar evaluările să nu fie stabilite în două zile școlare consecutive sau să aibă loc două evaluări în aceeași zi. Pe lista drepturilor elevilor apare și cel referitor la o vacanță de două săptămâni după șapte săptămâni consecutive de cursuri.

„Copiii ne atrag atenția că procesul de educație trebuie să pornescă de la elev și nevoile lui de cunoaștere și dezvoltare, fără a reduce învățarea la note și calificative. Este momentul să-i ascultăm și să le apreciem efortul de a se implica și de a-și cere drepturile”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvati Copiii Romania.

„Statutul Elevului 2.0” este susținut de către: Organizația Salvati Copiii Romania, Asociația Elevilor din Constanța, Asociația Elevilor din București-Ilfov, Asociația Elevilor din Maramureș, Asociația Elevilor din Timiș, Asociația Elevilor din Bacău, Asociația Vâlceană a Elevilor, Uniunea Liceenilor Maghiari (Makosz), precum și Federația Coaliția pentru Educație, se arată în comunicatul Salvati Copiii.

Sursa: portalinvatamant.ro

un comentariu

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here