Ministerul Educaţiei a publicat un raport care demostrează că în sistemul de învățămât primar din România nu există o evoluție. Potrivit raportului jumătate dintre elevii de clasa a II-a care au susţinut Evaluarea Naţională, nu au capacitatea să scrie un text pornind de la câteva întrebări simple, întrebări ce le sunt adresate cu scopul de a analiza capacitatea lor de gândire și deducție.
Peste 40% de copii nu au reușit să scrie corect textul solicitat, iar la proba de citire 2 din 10 elevi din mediu rural nu au înţeles textul. Acest procentaj este dovada faptului că nu facem față analfabetismului. Evaluările Naţionale de clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a au fost susținute anul trecut, în toate şcolile din România. Probele au presupus exersarea în materie de Limbă romană şi Matematică.
Te întrebi: Poate sarcinile adresate elevilor erau prea grele? Iată un exemplu de sarcină ce le-a fost adresată micilor elevi: „Părinţii ţi-au făcut un cadou, scrie un bilet prin care să le mulţumeşti!”
Părinții spun că rezultatele acestor teste nu sunt folosite pentru a trasa concluzii și a revizui procesul de învățământ al elevilor. Adică studiol se oprește aici. Specialiştii afirmă că gradul de analfabetism, se acumulează din păcate de-a lungul anilor dacă profesorii, învăţătorii şi instituțiile responsabile, nu iau măsuri.
Profesorul Universității din Bucureşti, Dragoș Iliescu afirmă: „Evident că nu pot să gestionezi performanța unui elev dacă nu știu unde se află performanța respectivă, o radiografie a performanței, nu doar scorul unde se află ci radiografie motivelor pentru care se afla acolo.”
Formatul textului în urma rezultatelor analizate, a arătat că peste 40% dintre elevii din România sunt analfabeţi funcţional. Acest tip de analfabetism presupune că un elev nu pot folosi practic ceea ce învaţă teoretic.