Gradul de Analfabetism din România, îngtijorător

Raportul MEN despre gradul de analfabetism din România, și creșterea acestuia din ultimii ani.

0

Ministerul Educaţiei a publicat un raport care demostrează că în sistemul de învățămât primar din România nu există o evoluție. Potrivit raportului jumătate dintre elevii de clasa a II-a care au susţinut Evaluarea Naţională, nu au capacitatea să scrie un text pornind de la câteva întrebări simple, întrebări ce le sunt adresate cu scopul de a analiza capacitatea lor de gândire și deducție.

Peste 40% de copii nu au reușit să scrie corect textul solicitat, iar la proba de citire 2 din 10 elevi din mediu rural nu au înţeles textul. Acest procentaj este dovada faptului că nu facem față analfabetismului. Evaluările Naţionale de clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a au fost susținute anul trecut, în toate şcolile din România. Probele au presupus exersarea în materie de Limbă romană şi Matematică.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Te întrebi: Poate sarcinile adresate elevilor erau prea grele? Iată un exemplu de sarcină ce le-a fost adresată micilor elevi: „Părinţii ţi-au făcut un cadou, scrie un bilet prin care să le mulţumeşti!”

Părinții spun că rezultatele acestor teste nu sunt folosite pentru a trasa concluzii și a revizui procesul de învățământ al elevilor. Adică studiol se oprește aici. Specialiştii afirmă că gradul de analfabetism, se acumulează din păcate de-a lungul anilor dacă profesorii, învăţătorii şi instituțiile responsabile, nu iau măsuri.

Profesorul Universității din Bucureşti, Dragoș Iliescu afirmă: „Evident că nu pot să gestionezi performanța unui elev dacă nu știu unde se află performanța respectivă, o radiografie a performanței, nu doar scorul unde se află ci radiografie motivelor pentru care se afla acolo.”

Formatul textului în urma rezultatelor analizate, a arătat că peste 40% dintre elevii din România sunt analfabeţi funcţional. Acest tip de analfabetism presupune că un elev nu pot folosi practic ceea ce învaţă teoretic.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here