Cum se vor desfășura orele din 14 septembrie: Ghidul și Orarul modular

0

Ghidurile pentru grădinițe, învățământul primar, gimnazial, liceal, profesional și vocațional au fost publicate pe site-ul educatiacontinua.edu.ro. Ghidurile sunt adresate profesorilor și școlilor și conțin reglementări privind modul în care se va desfășura noul an școlar 2020 – 2021 pe fiecare ciclu de învățământ.

DESCARCĂ următoarele ghiduri:

Ghidul pentru grădinițe

Ghidul pentru învățământul primar

Ghidul pentru învățământul gimnazial și liceal

Ghidul pentru învățământul profesional și tehnic

Ghidul pentru învățământul vocațional

Ghidul pentru învățământul special

Ghidurile conțin propuneri de scenarii, modul în care se vor desfășura orele, normele de igienă.

Profesorii vor putea reduce decalajele privind modalitatea de predare a materiei în timpul suspendării cursurilor în clase și vor putea să facă o planificare a predării în funcție de ce au putut reține elevii în timpul în care orele s-au desfășurat online, a declarat ministrul Educației, Monica Anisie.

Ministrul Educației, Monica Anisie, și cel al Sănătății, Nelu Tătaru, au susținut o conferință de presă pentru a anunța cum va arăta noul an școlar. Abia pe 7 septembrie Institutul de Sănătate Publică va prezenta evaluarea epidemiologică a fiecărei localități, iar pe 10 septembrie școlile vor propune scenariul pentru fiecare unitate.

„Am lucrat cu colegii din MEC si de autorități pentru a pregăti revenirea copiilor în siguranță.

Măsurile pe care le-am luat pentru noul an școlar 2020 – 2021 – am elaborat ghidurile metodologice pentru organizarea în școli, pe fiecare nivel și reperele pentru profesori.”, a spus Monica Anisie.

Toate informațiile privind noul an școlar 2020 – 2021 vor fi făcute publice pe site-ul educatiacontinua.edu.ro.

Pauzele dintre ore vor fi de 5 (cinci) minute, numai pentru schimbarea claselor, de către cadrele didactice, iar orele vor fi de 55 de minute. Profesorii vor înregistra notele și absențele în agende proprii, iar orarul va fi structurat astfel încât, într-o perioadă, elevii să aibă câte două ore pe zi, în fiecare zi, la o disciplină. La discipline cu un număr mare de ore pe săptămână se organizează câte două, trei sau patru module pe semestru, se arată în ghidul pentru învățământul gimnazial și liceal publicat marți de Ministerul Educației. 

Cadrul didactic va organiza activități recreative

În acest interval de 55 de minute, fiecare clasă, conform unei organizări la nivel de palier (zona deservită de o toaletă) va avea o pauză de 10-15 minute.

Pauzele vor fi organizate astfel încât să nu se intersecteze elevii de la clase diferite și folosirea toaletelor să fie făcută în condiții de distanțare.

Pentru elevii care nu merg la toaletă, în aceste pauze individualizate pentru fiecare clasă, cadrul didactic va organiza activități recreative în clasă sau, dacă este posibil, fără intersectarea cu alte clase, în aer liber, activități care să includă mișcare;

Personalul didactic și nedidactic va supraveghea circulația elevilor și a cadrelor didactice pentru respectarea distanțării fizice și a tuturor măsurilor, astfel încât să nu existe apropiere între elevi din clase diferite, respectiv cadre didactice și elevi în afara sălilor de clasă;

În pauzele comune, de 5 (cinci) minute, este permisă numai circulația profesorilor pe holuri, de la o clasă la alta. Elevii rămân în sălile proprii de clasă;

În cazul folosirii unor cabinete sau laboratoare, pauzele comune de 5 minute sunt destinate dezinfectării acestora pentru noile clase/grupe care le vor folosi. Deplasarea elevilor către și dinspre aceste săli se face la începutul și la sfârșitul orelor de 55 de minute, însoțiți de către cadrul didactic;

Toate cadrele didactice vor folosi cataloage proprii (agende), unde vor înregistra notele și absențele elevilor. Transferul acestor înregistrări în cataloagele claselor se face după un program stabilit la nivelul unității de învățământ, pentru reducerea riscurilor asociate unei aglomerări de cadre didactice în cancelarii și a atingerii cataloagelor de către diferite cadre didactice pe parcursul aceleiași zile.

Pe cât posibil, se va folosi comunicarea la distanță pentru informarea profesorilor diriginți și a părinților sau, unde este posibil, catalogul electronic.

DESCARCĂ Ghidul pentru învățământul gimnazial și liceal

Propunere: Orar organizat modular

În cazul tuturor celor 3 scenarii, organizarea modulară a orarului prezintă avantaje evidente, arată Ministerul Educației. Acestea sunt:

  • reducerea riscurilor asociate apropierii fizice în cazul S1 și S2 (profesorii vin în contact cu mai puține clase într-o perioadă de timp);
  • reducerea efortului elevilor în cazul tuturor scenariilor, prin scăderea numărului de discipline care necesită concentrarea lor și efectuarea de teme pentru acasă într-un interval de timp;
  • flexibilizarea orarului în S3, prin reducerea numărului de profesori (2 sau 3) cu care o clasă lucrează într-o săptămână și reducerea numărului de clase cu care un profesor lucrează într-o săptămână

Ce înseamnă orarul modular

Orarul modular se poate realiza cel puțin pe parcursul unui semestru, prin însumarea orelor de la fiecare disciplină și programarea unor perioade (module);

Într-o perioadă, elevii au câte 2 (două) ore pe zi, în fiecare zi, la o disciplină.

Elevii au astfel, în funcție de planurile-cadru ale clasei respective, numai 2 (două) sau 3 (trei) discipline simultan.

La discipline cu un număr mare de ore pe săptămână se organizează câte 2 (două), 3 (trei) sau 4 (patru) module pe semestru; de exemplu, pentru 4 (patru) ore pe săptămână, în 17 săptămâni sunt 68 de ore care pot fi planificate în 2 (două) module de câte 2 (două) săptămâni și unul de (aproape) 3 (trei) săptămâni.

Realizarea orarului este la decizia fiecărei unități de învățământ. Pentru adoptarea unui orar modular, nu este nevoie de modificări legislative.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here