Din experința didactică – Gânduri și amintiri ale unui dascăl

0

În învățare, conform analizei SWOT există oportunități, situații externe cu scop de a încuraja atingerea obiectivelor și amenințări care se referă la situațiile care pot pertuba atingerea lor.

Atunci când ești conștient că învățarea nu este un simplu proces de înmagazinare de cunoștințe ci o activitate ce implică efort cognitiv, volitiv și emoțional, atunci când pornind de la piramida lui Maslow ești motivat, este imposibil să nu ai bucuria succesului, să nu faci din învățătură un prieten care îți va da un rost în viață.

Citiți și Despre învățare

Un rol important îl are predarea, alegerea celor mai eficiente strategii didactice. O explicație clară, cu termeni preciși, fără amănunte inutile face ca înțelegerea să fie pe măsură.

Fiecare metoda trebuie aleasa adecvat și fiecare educator să se străduiască să se facă înțeles, să transmită corect mesajul disciplinei respective.

La fel de importantă este și alegerea mijloacelor de învățământ care la preșcolari trebuie să fie atractive și pline de surprize pentru a-i încânta pe micuții curioși.

De real ajutor pentru a facilita învățarea este și aplicarea principiilor didactice ținând cont de cerințele impuse de disciplina respectivă, de particularitățile de vârsta și individuale ale celor încredințați spre educație.

Motivația pentru învățare vine, însă din interiorul fiecăruia și pornește din dăruirea pentru ceea ce dorești să faci. Când greșești să reflectezi suficient și să elucidezi problema pe care n-ai înțeles-o.

Amintiri din liceu

M-am confruntat în anul 5 cu o situație – la teza de la pedagogie, având ca subiect: „Cum formăm conduita disciplinată la copii”, am început cu partea teoretică ca apoi să trec la exemplificări din fiecare tip de activitate. Am fost notată cu 3, trei colege au luat 6, câteva 5 și restul până la treizeci și opt, 3 și 4. Nu s-a făcut discutarea tezelor și nici acum nu știu ce nu a fost corect: modul în care am tratat tema sau cel în care am fost evaluată.

Au trecut ani și am rămas la fel de nedumerită, dar am încercat să nu fac și eu același lucru.

Aceste rânduri au fost extrase din eseul reflexiv asupra managementului propriei învățări, scris în perioada studenției mele.

Mulțumesc că Dumnezeu m-a ajutat, într-o perioadă cruntă, când mămica mea m-a părăsit, să finalizez ceea ce am început și din iubirea pentru copii să izvorască dragostea și dăruirea care mi-au fost totdeauna alături.

Citiți și Gânduri și amintiri ale unui dascăl

Constat că încă mai cunosc copiii, știindu-le numele și prenumele și regret că nu am făcut un jurnal cu fiecare serie pe care am avut-o, care să cuprindă fotografii și situații inedite și chiar le sugerez colegelor mele tinere să facă acest lucru.

De fiecare dată va fi un stimulent ce nu poate fi înlocuit de nimic.

Vă mulțumesc că ați avut răbdare să citiți gânduri și amintiri ale unui dascăl care a adunat 41 de ani de activitate alături de micuți.

Scris de profesor învățământ preșcolar, Maria Cojocaru

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here