Sfaturi pentru o bună predare în online

0

Un site specializat în Educației, a publicat stafurile oferite de un profesor cu o experiență vastă în predarea online. Învățarea de la distanță nu este o practică cu care ne-am obișnuit, pentru noi învățământul însemna să stăm în sălile de clasă și să avem o interacțiune față în față. Kareem Farah, profesor de matematică în licee din Hawaii și Washington DC, care includ și un model de lucru a comunicării de la distanță, și-a prezentat sfaturile.

 

Mediu de clasă

E important ca elevii să aibă un punct de reper digital similar unei clase. Aceasta poate fi un sistem oferit de autoritățile locale sau platforme precum Google Classrooms sau Google Sites pentru stabilirea propriului site destinat clasei.

 

Simplitatea

La clasă, elevii se au unul pe altul și îl au alături pe profesor ca să poată să lămurească problemele, atunci când se blochează. În cazul învățării la distanță, rezolvarea problemelor cu ajutorul celorlalți nu mai e la fel de ușoară. De aceea, simplitatea este cheia – e important o ghidare clară, prezența a una sau două resurse și folosirea formatelor de documente ușor accesibile pentru elevi.

 

Sarcini de durată mai lungă pentru elevi

Învățarea la distanță are nevoie de eficiență, deoarece planificarea ia mai mult timp și pretinde o atenție mai mare la detalii. Sunt bune proiectele pe termen lung, în care elevii au autonomie mai mare și un set clar de termene limită intermediare pe care trebuie să le respecte.

Puncte de contact intermediare

Elevilor le vor lipsi contactele umane pe care le au la clasă, care sunt o experiență de neînlocuit. De aceea e nevoie să fie stabilite structuri care să permită puncte de contact cu elevii și care pot avea orice formă – e-mail, mesaje video, telefoane.

 

Sursă: Edupedu

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here