Randamentul de instruire a elevilor în metoda „şcolii online” este la jumătatea randamentului elevului în metoda şcolii clasice, a declarat, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Simion Hăncescu.
„Toată lumea recunoaşte că nu poate fi înlocuită învăţarea clasică. Dacă nu este profesorul faţă în faţă cu elevul, randamentul e undeva la 50%. Şi asta nu e numai la noi, ci pe toată planeta, toată lumea recunoaşte că învăţarea clasică este singura care trebuie să rămână şi, indiferent unde va ajunge tehnologia, trebuie ca elevii să vină la şcoală, pentru că nu vor reuşi, randamentul e mic. Dacă nu interacţionezi direct cu elevul, să-l întrebi dacă a înţeles sau nu a înţeles, va fi complicat să faci treaba asta la distanţă, va fi aproape imposibil”, a apreciat preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ.
Liderul sindical a subliniat şi că este imposibil de implementat învăţământul online până la clasa a IV-a.
„Va fi problema cu clasele I-IV, sau clasa pregătitoare şi clasele I, II, III, IV, pentru că nu se poate pune problema învăţării online la aceşti copii. Ne gândim că e vorba de a-i învăţa primele lucruri legate de scriere, să-i înveţi pe copii liniuţe sau bastonaşe e imposibil s-o faci online. Va fi imposibil. Aici nu cred că are cineva o soluţie în acest moment, pentru că nu cred că va fi învăţare online”, a precizat Simion Hăncescu.
De asemenea, acesta a atras atenţia că introducerea învăţământului online la începutul anului şcolar ridică probleme diferite, deoarece, spre deosebire de aplicarea lui în această primăvară, când a debutat pandemia, la începutul anului şcolar accentul va fi pus pe predare, nu pe recapitulare.
„Legat de cei care dau examene de admitere, mă refer la elevii de clasa a VIII-a şi cei de clasa a XII, care au examenul de Bacalaureat: dacă în semestrul al doilea al anului şcolar care s-a încheiat am discutat de recapitulare sau consolidare, acum lucrurile se complică, pentru că discutăm de predarea de noi noţiuni. Iar atunci când discuţi de predare trebuie să te asiguri că toţi elevii din această ţară pot participa la actul de predare, pentru că se trezeşte un elev la examen că a primit subiect dintr-o lecţie la care n-a putut să participe sau poate demonstra că n-a avut nici tabletă şi nimic. Atunci ce vină are acel copil?”, a menţionat Simion Hancescu.
Un grup de studenți a inventat un remediu împotriva stresului
Preşedintele FSLI a apreciat că vor fi imposibil de respectat de către elevi condiţiile de distanţare fizică impuse de Ministerul Sănătăţii.
„Condiţiile de distanţare socială pe care le cere Ministerul Sănătăţii nu se pot implementa nicăieri pe această planetă, chiar acolo unde ordinea şi disciplina sunt la ele acasă chiar prin genele pe care le au, şi mă gândesc acum la copiii din China, Coreea de Sud, Japonia şi aşa mai departe. Sunt nişte reguli foarte stricte şi personal nu cred că pot fi respectate, cu trasee în sala de clasă, cu decalarea recreaţiilor, cu venire la şcoală în timp diferit a elevilor. Va fi extrem de complicat, pentru că nu e nici personal suficient pentru a putea gestiona această situaţie, să asigure tot ceea ce cere Ministerul Sănătăţii. Ne-ar trebui măcar personalul pe care îl aveam acum 25 de ani. Nu cred că vor fi respectate acele reguli pe care le cere Ministerul Sănătăţii, adică să nu se atingă între ei, să nu se întâlnească elevii de la o clasă cu elevii de la altă clasă… E puţin probabil. Va fi imposibil să se respecte acele reguli pe care Ministerul Sănătăţii le cere. N-avem resurse umane şi nu sunt nici resurse financiare, din păcate. Şi nici elevii nu vor respecta, indiferent de cât îi instruieşti, nu vor respecta ceea ce li se cere, acele culoare, modul de aşezare în clasă… O să apară cu siguranţă derapaje”, a explicat Simion Hăncescu.
Reprezentantul FSLI consideră că închiderea completă a şcolilor şi învăţarea exclusiv online ar compromite anul şcolar care va începe la toamnă.
„Ideal ar fi, dacă se întâmplă o minune, să poată să vină toţi copiii la şcoală, altfel va fi un efort foarte mare şi pentru dascăli şi pentru elevi, chiar în această variantă combinată. Ferească Dumnezeu să nu fie nevoiţi să recurgă la varianta 100% online, atunci anul viitor şcolar ar fi chiar compromis. Pentru că este imposibil în orice ţară din lume să poţi asigura predare în condiţii optime pentru toţi elevii”, a menţionat sursa citată.
Studiu: Te speli des pe dinți, scapi de diabet
De asemenea, Ministerul Educaţiei ar trebui să asigure formare tehnică profesorilor de materii umaniste, a recomandat preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ.
„Un alt lucru pe care Ministerul trebuie să-l trateze foarte serios este să-i formeze pe profesori, pentru că nu toată lumea stăpâneşte foarte bine lucrul cu aceste echipamente, pentru că nu le-au folosit, şi mă refer în special la dascălii de la partea umanistă, de Română, Istorie şi alte discipline. Dacă la Chimie, Fizică, Biologie profesorii au fost nevoiţi să apeleze constant la partea tehnică, la calculatoare, ceilalţi nu au făcut-o, şi e o realitate că toată lumea trebuie să lucreze (online, n.r.) dar nu toată lumea o stăpâneşte, şi de aceea trebuie să demareze şi formări”, a afirmat Simion Hancescu.
Liderul sindical a cerut Ministerului Educaţiei să asigure o transmisie tehnică foarte bună a lecţiei, în cazul continuării „şcolii online” din toamnă.
„Problema de fond este că oricum va fi greu şi pentru elevi şi pentru cadrele didactice. Elevii care stau acasă trebuie să poată să urmărească în condiţii optime ceea ce se întâmplă în sala de clasă, ori pentru asta trebuie asigurată o transmisie foarte bună a lecţiei şi trebuie să se asigure de către Ministerul Educaţiei că fiecare cadru didactic are un laptop performant în sala de clasă, care să îi permită să transmită receptorilor care sunt acasă ceea ce se întâmplă în spaţiul şcolar. Ministerul Educaţiei trebuie să se asigure în primul rând că elevii care stau acasă pot vizualiza ce se întâmplă la şcoală, au ce le trebuie – tablete, laptopuri, iar cadrele didactice care sunt la şcoală pot transmite în condiţii optime aceste lecţii. Pentru că altfel, a-i chema la şcoală prin rotaţie – vă daţi seama că nu avem resurse umane, un dascăl nu poate rezista să predea la două serii în aceeaşi zi… Probabil se va face un calendar, să predea, nu ştiu, două săptămâni unii, două săptămâni alţii, sau două zile unii şi trei zile alţii, rămâne de văzut”, a declarat Simion Hancescu.
Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat miercuri că cel mai probabil scenariu referitor la începerea anului şcolar vizează varianta „hibridă”, în care, prin rotaţie, unii elevi vor merge la şcoală, iar alţii vor face ore online.
[…] Randamentul elevilor în metoda “şcolii online” este la jumătate față de… […]
[…] Randamentul elevilor în metoda “şcolii online” este la jumătate față de… […]