Ecaterina Andronescu: Profesorii cu diferențe mari de notare să fie excluși

1

Ecaterina Andronescu, Ministrul Educației a declarant cu o zi în urmă că atât la Bacalaureat, cât şi la Evaluarea Națională numărul notelor modificate în urma contestațiilor este ”excesiv” de mare. De asemenea, Ministrul Educației a declarant că ia în calcul reformularea examenelor din punctul de vedere al conținutului, al itemilor obiectivi, dar şi ca profesorii care au avut diferențe mari să nu mai participe la corectare în următorii ani.

Examenele cu itemi obiectivi ar putea să nu fie pe placul profesorilor, dar reprezintă cea mai rapidă soluție pe care dorește să o aplice Ministrul Educației.

„Fac o comparație. La Politehnică, de foarte mulți ani de zile, lucrările scrise sunt pe itemi obiectivi, lucrarea este corectată în fața elevului şi a unor martori, el știe cu ce notă pleacă, nu mai avem atât de multe contestații, din care destul de multe au primit modificarea notelor. Cu itemi obiectivi nu vom mai ajunge în aceste situații şi va trebui să mergem în această direcție. S-ar putea să-i supărăm pe unii dintre profesori, o să stăm de vorbă şi o să le explicăm că este calea către care trebuie să mergem. Foarte mulți profesori spun că nu se poate ca la disciplina ‘X’ să dăm examen pe itemi obiectivi, dar uitați-vă testele Cambridge, Oxford, se dau pe itemi obiectivi şi nu are nimeni nicio problemă cu corectitudinea acestor examene. (…) Luăm în calcul. Când o să avem situația exactă o să elaborăm şi metodologia pentru examenele viitoare şi o să comunicăm”, a adăugat Ecaterina Andronescu.

Citește și Prăbușirea disciplinei în școli și a calității actului educațional pleacă de la părinți

În opinia sa, profesorii care au avut diferențe mari în notare nu trebuie să mai participe la corectarea lucrărilor la examenele din anii următori.

„În privința numărului de contestații între 42.000 şi 48.000, numărul de lucrări modificate este excesiv de mare, ceea ce este un mare semnal de alarmă pentru noi, care impune şi măsuri pentru a remedia această situație. Să regândim poate examenele, poate din punctul de vedere al conținutului şi al itemilor obiectivi şi, nu în ultimul rând, în ceea ce privește formarea celor care evaluează pentru că diferenţele sunt, după părerea mea, chiar inacceptabile”, a declarat Andronescu, la o conferință de presă.

„Nu cred că trebuie să trecem ușor peste aceste lucruri. Vom face o analiză și vom cere fiecărui inspectorat școlar, acolo unde au fost centrele de evaluare, să avem listele nominale ale profesorilor care au avut aceste diferențe foarte mari. Prima măsură ar fi ca aceste cadre didactice să nu mai participe la evaluările anilor următori, iar o măsură pe care trebuie să o avem în vedere este să formăm acești evaluatori în așa fel încât diferențele să nu mai fie atât de mari, cum au fost anul acesta. (…) Cred că trebuie să fim exigenți când e vorba de soarta copiilor, nu ne putem juca cu lucrul acesta. Trebuie să fim foarte atenți când facem corectura unei lucrări, pentru că în spatele acelei lucrări este nu numai un copil a cărui soartă depinde de nota pe care o dăm, este familia, societatea”, a afirmat ministrul.

un comentariu

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here