Realitatea satelor din România: Putem face față sistemului de predare online?

0

Într-un articol anterior am scris despre programul Narada, și felul în care el se implică pentru a sprijini copii din localitățile defavorziate în contextul epidemiei și închiderii școlilor. Acum s-a trecut la acțiune. Ieri, echipa proiectului a plecat într-o expediție în Prahova și Argeș, pentru a livra tablete și laptopuri către elevi și profesori.

 

 

Obiectivul proiectului care a încheiat și un parteneriat cu Ministerul Educației, este dorința de a dota opt comunități cu instrumente digitale (tablete, laptopuri, aplicații/internet) și a obține sprijin, sponsorizări sau donații pentru cât mai mulți elevi a căror profesorii au semnalizat că ei nu au mijloacele necesare pentru a continua învățarea online.

Narada este o organizație nonguvernamentală, a cărei platformă a fost construită în 2019. Obiectivul ei este să conecteze proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business, iar acest proces să funcționeze și în direcție inversă.

 

Andra Munteanu, una dintre fondatoarele proiectului a scris pe pagina ei de facebook detalii despre această expediție: „Mama unuia dintre copiii pentru care ne-am pus azi pe drum ca să livrăm echipamente necesare pentru educația la distanță, ne-a spus: „Știți, noi aici la țară habar n-avem ce urmează și cum se va rezolva situația asta. Dar avem grădini cu legume și păsări de tăiat, și acum când vă vedem pe voi așa luminoși că ați bătut drumul pentru noi, pur și simplu ne dați încredere.” Replica asta a ei mi-a adus un răspuns important pentru munca noastră în educație la Narada. Și anume, am înțeles că mutarea educației în mediul digital, pentru cei mai mulți dintre copii nu este despre echivalarea cu educația din offline, ci e despre a avea certitudinea că suntem încă împreună – copiii cu educatorii lor, părinții și comunitatea, educatorii și mediul de business și noi toți ceilalți.”

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here