22 de copii şi un profesor, rămaşi fără cazare, au înnoptat în Catedrala din Alba Iulia

Un grup de peste 20 de copii din Olt, însoţiţi de un profesor au venit la Alba Iulia pentru a asista la parada de 1 decembrie, însă pentru că au rămas fără cazare au înnoptat în catedrală, în noaptea de vineri spre sâmbătă. Unui copil i s-a făcut rău, din cauza epuizării, iar profesorul a sunat la 112. Băiatul a fost transportat de urgenţă la spital.

Inspectoratul Școlar Județean Olt a început astăzi o anchetă pentru a afla cum au ajuns acei copii la Alba Iulia și de ce nu au avut cazare. Conform declarațiilor profesorului, acesta a decis să înnopteze în catedrală pentru că era prea frig. “Noi aveam bilet la ora 9 dimineaţa, dar am rămas să plecăm cu trenul de 3. Am rămas la concertul de la catedrală. După, am înţeles că urma un concert de pian. Am decis cu copiii să nu mai plecăm la 3, a fost cam frig în această diminaţă şi am decis să nu mai mergem. Am înţeles că la catedrală urma să fie deschis până la 11 şi jumătate şi în timpul colindelor, vreo doi-trei copii chiar aţipiseră”, a explicat Ionuț Buda, profesor de religie și istorie.

Grupul a ajuns în Alba Iulia sâmbătă, la ora 3 dimineaţa, după ce au mers 7 ore cu trenul. Au stat câteva ore în gară, după care au mers la cetate, pentru a urmări parada dedicată Centenarului. După paradă, profesorul şi cei 22 de copii au rămas în catedrală pentru a urmări un concert de colinde.

Citește și: Noi reguli de prevenire a alergiilor la copii

Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Alba, locotenent Alina Marescu Dumitrescu, un apel la 112 a anunţat, sâmbătă seara, că un băiat se simte rău în interiorul Catedralei Reîntregirii Neamului. La sosirea echipajului de prim ajutor s-a constatat că era un grup de 22 de copii şi un profesor, care erau în Alba Iulia din data de 30 noiembrie şi care nu aveau cazare. La faţa locului au fost trimise mai multe ambulanţe, fiind evaluaţi toţi copiii. Copilul a fost transportat la spital pentru mai multe investigații, iar restul grupului a fost cazat la Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan”. Membrilor grupului li s-a oferit și o masă caldă.

Pe parcursul nopţii, copiii au fost supravegheaţi de o brigadă SMURD prezentă la faţa locului, iar dimineața li s-a făcut o nouă evaluare medicală.

Profesorul de religie spune că i-a adus pentru prima dată pe acești elevi la Alba Iulia, dar că în anii precedenţi ar mai fi organizat excursii la Bucureşti, în care plecau de dimineaţă şi se întorceau seara și de aceea ar fi primit acordul părinţilor de a organiza și de această dată excursia.