Studenții critică dur noile reguli de evaluare a studiilor doctorale: “pun în pericol întreg procesul de evaluare”

0
anosr-liga-studenților-iași-studenți-basarabia

Alianța Organizațiilor Studențești din România susţin că noile reguli de evaluare a studiilor doctorale, stabilite de Ecaterina Andronescu și publicate marți în Monitorul Oficial, pun “în pericol întreg procesul de evaluare”, “periclitează suplimentar credibilitatea” universităților și aduc riscul ca prestigiul doctoratelor din România să se năruiască “definitiv” la nivel internațional.

Într-un comunicat dur în care contestă legitimitatea noii metodologii, ANOSR spune că este “alarmant” că dispar experții internaționali din comisiile de evaluare externă a studiilor doctorale. Studenții avertizează și că ordinul semnat de Ecaterina Andronescu “nu este corelat cu legislația primară în vigoare”.

Legea educației prevede că nu se evaluează distinct școlile doctorale, ci numai domeniile de studii universitare de doctorat, atrag atenția studenții.

Citește și Andronescu: Toate școlile postliceale sanitare vor fi verificate

Aceștia spun că noii indicatori “sunt redactați incomplet și ambiguu, sporind birocrația și transformând procesul de evaluare într-unul redundant”.

Tinerii subliniază că acea condiție de existență a cel puțin trei conducători de doctorat pentru domeniu nu mai menționează explicit “dacă aceștia sunt titulari sau nu, ceea ce reprezintă un regres”.

“Apoi, este considerat indicator de performanță “gradul de înnoire al infrastructurii de cercetare în ultimii 5 ani”. Cum poate fi evaluat acest grad? La ce standard se raportează? Nu există nicio unitate de măsură etalon ce trebuie atinsă de către universități, sau o definiție detaliată a acestuia”, spune ANOSR.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here