“Școala, încotro?”, discuție cu profesori și academicieni: Apărând școala, apărăm viitorul urmașilor noștri

Apărând școala apărăm viitorul copiilor noștri și al neamului nostru!

3

La sfârșitul săptămânii trecute a avut loc o dezbatere cu profesori, academicieni și specialiști, oameni preocupați de educație. La finalul acestui exercițiu de gândire pe temă dată ”educația”, s-au tras câteva concluzii. Acestea au fost așezate pe ”hârtie” de către coordonatorul evenimentului, Neatu Mirela, președinte de asociație de părinți.

Organizatorul evenimentului a fost Dan Chitic, iar moderatori au fost Dan Chitic și Iulian Capsali.

Mirela Neatu, explică:

”A avut loc o dezbatere legată de viitorul școlii românești în condițiile pandemiei Covid 19.
La dezbateri au intervenit, în contact direct sau on line, academicieni, profesori din învățământul de toate gradele, părinți, reprezentanți ai societății civile și jurnaliști.

Printre cei care au luat cuvântul s-au numărat academicianul Ion Dumitrache (secretarul general al Academiei române), profesorul Ecaterina Andronescu (fost rector al Universității Politehnice București și fost ministru al Învățământului), profesorul Andrei Marga (fost rector al Universității Babeș Bolyai din Cluj și fost ministru al Învățământului).

Contribuția cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, precum și aceea a unor experți din societatea civilă a fost inestimabilă.

Erau programați să intervină online și profesorul Gheorghe Iancu (fost Avocat al poporului) și profesorul Vasile Astărăstoae (fost președinte al Colegiului național al medicilor), dar prelungirea sesiunilor de întrebări, răspunsuri și comentarii a determinat reportarea intervențiilor lor orale pentru o întâlnire viitoare.

Sperăm că ideile principale pe care le doreau exprimate vor fi comunicare în scris organizatorului, respectiv subsemnatului.

Ideile care s-au bucurat de consensul participanților

1. Tehnologia modernă trebuie introdusă și folosită în procesul de învățământ, dar ea nu poate fi decât un instrument ajutător. Învățământul on line poate fi doar complementar la învățământul clasic, dar nu îl poate înlocui.

2. România nu este pregătită pentru digitalizarea învățământului nici măcar parțial, nicicum în mod generalizat.

3. Relația directă dintre dascăl și discipol este esențială. Profesorii sunt și formatori de caractere. Ei nu pot fi înlocuiți de roboți și nu își pot îndeplini misiunea online.

4. Timpul pierdut prin întreruperea procesului de învățământ din cauza stării de urgență și a celei de alertă, astfel cum au fost acestea concepute și administrate, nu va mai putea fi recuperat vreodată. La acesta se vor adăuga pierderile provocate de așa zisul “învățământ online” (care în realitate este pseudo digitalizat) preconizat a se practica în continuare. Faptul va marca negativ viața actualilor elevi și studenți, precum și, probabil, a generației imediat următoare.

5. Cei care au parcurs și absolvit, ori vor parcurge și absolvi diverse forme de învățământ în asemenea condiții, diplomele atestând, inevitabil, o calificare fictivă, nu vor putea performa la nivelul nevoilor sociale și al aspirațiilor lor personale, iar capacitatea lor competitivă în țară și, mai ales, în afara ei va fi drastic redusă.

Un grup de studenți a inventat un remediu împotriva stresului

6. Învățământul online accentuează inegalitățile sociale și exclud pe elevii / studenții cu handicap auditiv, vizual, locomotor etc.

Academicianul și profesorul Ioan Dumitrache ne-a dat o informație absolut necunoscută largului public, despre care nimeni, niciodată nu a spus nimic:

Academia Română a oferit guvernului soluții amănunțite pentru combaterea efectelor pandemiei in toate domeniile – sanitar, economic, social, dar mai ales în domeniul educației, soluții care au fost nu doar ignorate, ci chiar refuzate de Guvernul actual.

Concluzia dezbaterilor “Școala, încotro?” a fost unanim îmbrățișată de către toți participanții

Apărând școala, apărăm viitorul urmașilor noștri și al urmașilor urmașilor noștri, astfel asigurăm un viitor neamului nostru pe care nu noi l-am clădit, ci l-am moștenit de la înaintașii noștri și așa trebuie să îl dăm mai departe.

Școala, alături de sănătate, trebuie să fie în centrul preocupărilor statului. Și anume, școala înainte de sănătate, căci educația apără și sănătatea, în timp ce un popor needucat degeaba este sănătos trupește, slăbiciunea minții debilitând inclusiv trupul.

Totodată doresc și pe aceasta cale sa mulțumesc încă odată in mod special iluștrilor participanți la dezbaterea “Școala, încotro?”:

Dl Academician Prof. Ioan Dumitrache
Dna Ministru Prof. Ecaterina Andronescu
Dl. Prof. Adrian Severin
Dl. Prof. Colceag
Dl Ministru Prof. Andrei Marga (online)
Dl. Av. al Poporului Prof. Gheorghe Iancu (online)
Dl. Prof. Vasile Astărăstoae
Dl. Prof. Gheorghe Piperea
Dl. Prof. Jean Andrei
Dl. Prof. Radu Iliescu
Dna. Prof. Irene Marianne Tataru
Dna. Prof. Gemănaru Alina Florina
Dna. Psiholog Dumitru Andreea
Dl. Michel de Laufenbourg (părinte)
Dl. Iulian Capsali (părinte)
Dl. Bogdan Ioan Stanciu
Dna. Iozefina Pascal
Dna. Vilma Constantinescu
Dnul. Simion Dascălu
Dna. Prof Violeta Daniela Tudor
Dna. Diana Iovanovici-Șoșoacă
Dna. Rodica Țarălungă Chitic
Dna. Iuliana Stefan”.

Autor, foto: Neatu Mirela, președinte asociație de părinți

3 comentarii

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here