Mai mult de 72% dintre elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale nu au primit punctul destinat corectitudinii punctuației și ortografiei, conform datelor furnizate de Ministerul Educației.
Probleme majore la simularea Evaluării Naționale
Subiectul al II-lea era notat cu 20 de puncte, are o singură cerință și presupunea scrierea rezumatului textului la prima vedere primit de elevi, în cel mult 150 de cuvinte.
Conform definiției din Dicționarul Explicativ al Limbii Române (ediția 2009), punctuația este „sistemul de semne grafice convenționale (punct, semnul întrebării, semnul exclamării, virgulă, punct și virgulă, două puncte, ghilimele, linie de dialog și de pauză, paranteze, puncte de suspensie) care au rolul de a marca propozițiile, frazele, pauzele, intonația, întreruperea șirului vorbirii etc.”
Descoperă și: UPDATE: Rezultate dezastru la simularea Evaluării Naționale la Matematică: 57% dintre elevi au note între 1 și 4,99
În urma analizei grafice efectuate de Ministerul Educației asupra corectării în platforma digitală, la simularea examenului, se observă că 72,77% dintre rezolvări nu au primit niciun punct pentru respectarea normelor de punctuație. Mai precis, acest punctaj nu a fost acordat din cauza existenței a trei sau mai multe greșeli în punctuație, conform precizărilor instituției.
Tot în analiza detaliată a acestui item se poate vedea că peste 63% dintre rezolvări nu au primit punctaj nici pentu ortografie, lucru care a fost decis pentru 2 sau mai multe greșeli de acest tip.
Aproape 60% dintre rezolvările elevilor pe Subiectul II nu au primit punctajul nici pentru corectitudinea gramaticală a textului, se mai arată în analiză.
[…] Probleme majore la simularea Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a: Elevii penalizați pentru …februarie 26, 2024 […]
[…] Probleme majore la simularea Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a: Elevii… […]