Ore suplimentare de pregătire pentru Evaluarea Națională, la școală. Măsura naște nemulțumiri

2
elevi-clasa-6-evaluare-nationala-auxiliare-evaluarea-auxiliarele

Elevii din clasele a VII-a și a VIII-a vor face între două și patru ore suplimentare, la Matematică și Limba română, cu scopul pregătirii acestora pentru Evaluarea Națională 2019, se stipulează într-un document publicat de Inspectoratul Școlar București (ISMB).

Măsura vine în urma cererii ministrului Educației, Ecaterina Andronescu, ca unitățile de învățământ să acorde mai mult timp pregătirii elevilor pentru aceste examene. Consiliul Național al Elevilor susține că aceste ore în plus nu vor ajuta copiii să își crească nivelul.

Conform documentului mai sus menționat, aceste ore trebuie făcute „diferențiat, pe grupe de performanță, cu o atenție deosebită direcționată către elevii care nu au obținut note mai mari de 5”, spune instituția. Este important de precizat că dascălii nu vor fi plătiți pentru aceste ore de meditații la școală, care vor fi realizate în cadrul celor 40 de ore prevăzute în contractul individual de muncă și în fișa postului.

ISMB mizează pe măsuri reparatorii, în loc de măsuri preventive

Petru Apostoaia, președintele Consiliului Național al Elevilor, este de părere că această măsură nu poate fi eficientă, având în vedere problemele reale ale sistemului educațional: „Este păcat că instituțiile încă mizează pe măsuri reparatorii, în loc de măsuri preventive. Până la a pune elevii să stea încă un număr de ore la școală, ISMB ar trebui să se întrebe de ce s-a ajuns la acele rezultate. Media copiilor dintr-o clasă este un indicativ bun pentru București. Atunci când sunt clase cu câte 35-40 de elevi, actul didactic devine total ineficient”, a declarat, pentru Jurnalul, Petru Apostoaia.

Meditații versus ore suplimentare

Pe de altă parte, Apostoaia atrage atenția asupra faptului că un număr foarte mare de elevi fac meditații cu profesorii de clasă, iar orele suplimentare reprezintă doar o măsură care le aglomerează și mai tare programul. „Dacă stăm să ne gândim, în contextul în care profesorii nu au adus elevii la un anumit nivel, fiind plătiți să o facă, e de datoria lor să repare ce nu au făcut bine. În plus, aceiași dascăli de Matematică și Limba română fac meditații cu elevii. Bineînțeles că le convine să aibă un randament scăzut la clasă dacă, ulterior, acei elevi vor veni să facă pregătire contracost”, a mai spus Petru Apostoaia.

Citește și Andronescu susține că drafturile celor trei legi ale învățământului vor fi lansate după alegeri

În fiecare clasă, profesorii de Matematică și de Limba română trebuie să facă analiza și cu elevii, și cu părinții acestora, pentru a găsi împreună soluțiile pentru pregătirea „remedială” de care acești elevi au nevoie.

O altă noutate pentru școlile din București este că profesorii le vor transmite lunar părinților absențele copiilor atât de la orele de Matematică și Română, cât și de la meditațiile gratuite organizate la școală.

2 comentarii

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here