Educație înșelătoare pe internet: ”Profu online” pe TikTok

1

Izolați în propriile case, cu prea mult timp la dispoziție și cu părinți ocupați și profesori care nu întotdeauna le sunt pe plac, sute de mii de elevi din România au ajuns să urmărească sfaturile, dansurile și chiar insultele și aluziile sexuale ale unor pseudo-profesori. Mai grav este că nu există o legislație clară care să pedepsească excesele acestor falși îndrumători.

Cazul lui Alexandru Cumpănașu, autointitulat ”Profu online” pe platforma TikTok, a stârnit numeroase reacții și nemulțumiri. Specialiștii au avertizat asupra pericolelor pe care le presupun mesajele exagerate transmise unor tineri aflați într-o situație de vulnerabilitate.

Însă discuțiile purtate pe rețeaua de socializare și urmărite de sute de mii de copii nu s-au limitat la materiile de studiu. Așa zisul “Prof online” i-a criticat pe adevărații profesori și i-a îndemnat pe copii să nu-i asculte, a dansat manele cu elevele și chiar a povestit despre experiențele lui sexuale din adolescență.

Doar cu o educație adecvată, tinerii pot evita capcanele din spațiul virtual și pot alege informațiile care le sunt cu adevărat necesare, consideră reprezentanta Asociației Elevilor din Constanța, Sabina Spătariu.

Experții organizațiilor pentru protecția copiilor atrag atenția că platforme precum TikTok sunt foarte populare în rândul adolescenților, care se expun pericolelor fără să-și dea seama.

Vezi și Școala online: copii au deja probleme de vedere și chiar la coloana vertebrală

Andreea Hurezeanu, reprezentant al Organizaţiei Salvaţi Copiii: “Nu toți cei care sunt în prim-plan reprezintă într-adevăr modele pentru copii. Lipsa unor repere sau apariția unor modele false îi pot determina pe copii să adopte tipare comportamentale nepotrivite, care îi pot afecta în viitor. Aici intervine rolul părinților sau al școlii în a-i ghida pe copii în selectarea corectă a informațiilor și dezvoltarea gândirii critice”.

Jeni Chiriac, psiholog: “În momentul în care instigi la ură, în condiţiile în care adolescenţii au o mică problemă cu autoreglarea emoţională, practic instigi la comportamente antisociale sau care pot genera probleme, inclusiv violenţă fizică”.

Discuțiile de acest fel pot fi oprite doar printr-o decizie judecătorească, dacă este reclamată încălcarea unor drepturi, spun avocații.

Adrian Cuculis, avocat: “Nu avem nicio lege care să reglementeze ce se întâmplă pe rețelele de socializare, putem doar să coroborăm texte de lege pentru ca în cele din urmă să ajungem să obținem ceea ce vrem – fie închiderea unui cont, fie obligarea unei persoane să nu mai publice anumite elemente pe conturile de socializare”.

Ministrul Educației dezaprobă astfel de modalități de a soluționa probleme legate de școală, chiar dacă recunoaște că unele dintre nemulțumirile elevilor sunt întemeiate.

“Mă delimitez în mod clar de această abordare. Chiar dacă lucrurile în discuţie au o bază, cu privire la dificultăţile derulării procesului de învăţământ online. Însă soluţia nu este aceasta, soluţia este o abordare echilibrată, responsabilă pentru a putea remedia neajunsurile care sunt reale”, susține Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației.

Contactat de TVR, Alexandru Cumpănașu consideră că nu greșește cu nimic față de copiii care îl urmăresc.

Vezi și Studiu japonez: Particulele de coronavirus din aer, eliminate de Plasmacluster, tehnologia anti-coronavirus 

un comentariu

  1. […] Izolați în propriile case, cu prea mult timp la dispoziție și cu părinți ocupați și profesori care nu întotdeauna le sunt pe plac, sute de mii de elevi din România au ajuns să urmărească sfaturile, dansurile și chiar insultele și aluziile sexuale ale unor pseudo-profesori.… Cititi mai multe aici: Educație înșelătoare pe internet: ”Profu online” pe TikTok […]

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here