Creatori de conținut. Noua meserie care câștigă loc pe piața muncii

1
Light Bulb Ideas Creative Diagram Concept

Un job creativ, care să implice viziunea personală și care să inspire întreaga lume din perspectiva spectrului personal?

Așa ceva părea aproape imposibil până acum. Evoluția și modul în care social-media a ajuns să acapareze tot mai mult stilul nostru de viața au forțat piața muncii să dezvolte noi domenii de activitate care să țină pasul cu tendințele recente. În acest mod au luat naștere job-uri noi precum influencer, blogger sau brand ambasador, acestea fiind destul de cunoscute deja. Când vine vorba de ,,creator de conținut”, acesta este un termen foarte puțin familiar celor care îl întâlnesc. Pentru cei care sunt mai activi în online, acest subiect poate să fie mai clar. Totuși ceea ce face concret un creator de conținut ridică adesea multe semne de întrebare.

,,Creator de conținut” sau ,,content creator” este cineva care răspunde de contribuția informațiilor la orice mass-media și mai ales la mediile digitale. Această meserie vizează, de obicei, un anumit utilizator final/ audiență în contexte specifice.

Citește și PREGĂTEȘTE-TE EFICIENT PENTRU BAC! TESTE LA LOGICĂ ȘI ARGUMENTARE, PSIHOLOGIE ȘI SOCIOLOGIE

Crearea de conținut, ca activitate, este o formă de artă și o nișă care necesită un amestec de activități în care cel care o practică trebuie să fie organizat și creativ, analitic și asociativ, disciplinat și divers în gândire și percepție. Crearea de conținut implică în cea mai mare parte utilizarea internetului. Din perspectiva aceasta, internetul a devenit un catalog masiv de conținut. Conținutul este ceea ce consumăm pe social media. Conținutul este ceea ce etichetăm, salvăm, consumăm și împărtășim.

Ce ne trebuie pentru a deveni creator de conținut?

Adaptabilitatea este una dintre cele mai importante abilități pe care trebuie să o dețină un creator de conținut. Adaptabilitatea se referă la modul în care un text, în momentul în care este acesta este redactat, trebuie să fie conceput pentru mai multe scopuri, trebuie să aibă o aplicabilitate diversă și o acoperire a subiectelor cât mai mare.

Abilitățile de cercetare stau la baza succesului oricărui creator de conținut. Acesta trebuie să cunoască piața constant pentru a putea rezona cu publicul ei, indiferent de domeniul în care activează. Preferințele și dorințele audienței trebuie să fie cunoscute și actualizate constant și acestea sunt punctele referențiale în desfășurarea activității unui content creator.

Promovarea este dorința oricărui brand sau client. Modul în care aceasta poate să fie realizată și cum se poate concretiza sunt alte practici pe care content creator-ul trebuie să le dețină, însă când vine vorba de promovare, cea mai importantă în această meserie este promovarea personală. Astfel, șansele de popularitate cresc cu cât mai mulți oameni sunt capabili să te recunoască, să îți recunoască munca și semnăturile personale.

Cine sunt cei influențați și de ce?

E important de știut că, spre deosebire de influencerii din era pre-Internet, care dețineau poziții de lideri și funcții sociale, politice sau organizaționale, în era Social Media, cei care urmăresc un Influencer o fac pentru că vor. Acești followers au ales în mod explicit să facă parte din comunitatea „condusă” de acel creator de conținut.

În mod inconștient, fiecare dintre noi este influențat de alți oameni, începând cu părinții și familia. E la modă în societatea românească actuală să spunem că nimeni nu e idolul nostru și că pe nimeni nu admirăm, deci nimeni nu ne influențează, totuși conținutul, fie în formă scrisă sau video, se află peste tot în jurul nostru. Treaba unui creator de conținut nu înseamnă să îl producă de la sine de fiecare dată, ci să știe cum să îl mânuiască, să-l facă atractiv pentru ca mai apoi să-l vândă publicului său.

 

un comentariu

  1. […] Un job creativ, care să implice viziunea personală și care să inspire întreaga lume din perspectiva spectrului personal? Așa ceva părea aproape imposibil până acum. Evoluția și modul în care social-media a ajuns să acapareze tot mai mult stilul nostru de viața au forțat piața… Cititi mai multe aici: Creatori de conținut. Noua meserie care câștigă loc pe piața muncii […]

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here