Centrele de excelență de la nivelului fiecărui județ devin unități conexe ale MEN

0
excelență-simularea-parlamentului-romaniei-elevi-studenti-camera-deputatilor-nutriție

Camera Deputaţilor a adoptat ieri propunerea legislativă prin care centrele de excelenţă judeţene se transformă în unităţi conexe ale Ministerului Educaţiei Naţionale, finanţate din bugetul MEN, scrie Agerpres. Propunerea  a fost votată cu 191 voturi pentru, 29 împotrivă şi 56 de abţineri.

Proiectul de lege, iniţiat de 42 de deputaţi PSD, ALDE, UDMR şi minorităţi, modifică şi completează Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 în scopul transformării centrelor judeţene de excelenţă în unităţi conexe Ministerului Educaţiei Naţionale, astfel încât acestea să poată accesa fonduri europene independent de inspectoratele şcolare.

Potrivit textelor adoptate, în fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti funcţionează un centru judeţean de excelenţă ca unitate conexă a Ministerului Educaţiei Naţionale, cu personalitate juridică, coordonat metodologic de inspectoratul şcolar. Organizarea şi funcţionarea acestor centre se stabilesc prin regulamentul aprobat prin ordin al ministrului Educaţiei Naţionale.

Finanţarea centrelor de excelenţă se asigură de la bugetul Ministerului Educaţiei Naţionale.

Citește și: Învățământul – prima grijă în propășirea unei țări

 

Aceste centre elaborează strategii de identificare şi selecţie a copiilor şi tinerilor capabili de performanţe înalte în vederea constituirii unor grupe de performanţă pe discipline, arii curriculare sau domenii ştiinţifice, artistice, tehnice, asigură pregătirea acestor grupe, dezvoltă programe proprii de cercetare didactică şi organizează conferinţe pe tema activităţilor specifice centrului respectiv.

Centrele de excelenţă organizează anual tabere de pregătire a copiilor şi tinerilor capabili de performanţe înalte, pe discipline şi elaborează şi asigură implementarea unor programe de parteneriat cu diverse instituţii din ţară şi străinătate, cu organizaţii neguvernamentale, cu comunitatea locală în scopul îmbunătăţirii condiţiilor şi resurselor necesare educării diferenţiate a copiilor şi tinerilor capabili de performanţe înalte.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here