Andronescu vrea să îi “împartă mai mulți la un loc” pe copiii cu dificultăți de învățare

3

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat că se gândește la o rezolvare a problemei copiilor cu dificultăți de învățare. Oficialul a recunoscut că nu există suficienți profesori de sprijin și a explicat că, în opinia sa, ar vrea să îi “împartă mai mulți la un loc” pe copiii integrați în clasele normale ca să poată asigura profesori de sprijin.

Potrivit Art 5. din Ordinului Ministrului Educației nr 6134/2016, așa ceva ar fi segregare școlară pe criteriul cerințelor educaționale speciale, lucru interzis de lege.

„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăți de învățare, să îi numim așa generic, împărțiți în două categorii. Pe unii îi trimitem în școlile speciale, iar alții sunt în școlile normale, integrați în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reușim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integrați în clasele normale și atunci creăm dificultăți la profesori. Și mă gândeam dacă nu am putea să îi împărțim mai mulți într-un loc și să punem profesori de sprijin acolo. Adică aș vrea: ca și lor, celor integrați în școlile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat ministrul Ecaterina Andronescu.

Citește și Învățământul românesc în vremea Ecaterinei Andronescu. Ce a făcut în calitate de ministru al Educației

Potrivit Ordinului MENCS nr. 6134/2016 privind interzicerea segregării școlare în unitățile de învățământ preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial nr 27 din 10 ianuarie 2017, segregarea de acest tip este interzisă.

Segregarea este o formă gravă de discriminare și are drept consecință accesul inegal al copiilor la o educație de calitate, încălcarea exercitării în condiții de egalitate a dreptului la educație, precum și a demnității umane, arată respectivul act normativ.

Înființarea de grupe de școlari pe baza dificultăților de învățare este interzisă

Potrivit articolului 5 din Ordinul citat, “constituie segregare școlară pe criteriul dizabilității și/sau al cerințelor educaționale speciale separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale în grupe/clase/ clădiri/ultimele două bănci / altele din învățământul de masă, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale dintr-o grupă/clasă/clădire/ultimele două bănci/altele a unei unități de învățământ preuniversitar de masă este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale dintr-o altă grupă/clasă/clădire/ultimele două bănci/altele din aceeași unitate de învățământ preuniversitar de masă, de același nivel.

(2) Constituirea de grupe cu antepreșcolari sau preșcolari ori clase cu elevi cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale într-o unitate de învățământ preuniversitar de masă reprezintă segregare școlară și este interzisă.

ART. 2 (1) În învățământul preuniversitar este interzisă segregarea școlară pe criteriul etnic, al dizabilității sau al cerințelor educaționale speciale, pe criteriul statutului socioeconomic al familiilor, al mediului de rezidență și al performanțelor școlare ale beneficiarilor primari ai educației, în condițiile prevăzute de legislația în vigoare și ale prevederilor prezentului ordin.

(2) Prevenirea și eliminarea fenomenelor de segregare școlară constituie o condiție imperativă pentru implementarea principiilor școlii incluzive.

3 comentarii

  1. […] Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat că se gândește la o rezolvare a problemei copiilor cu dificultăți de învățare. Oficialul a recunoscut că nu există suficienți profesori de sprijin și a explicat că, în opinia sa, ar vrea să îi “împartă mai mulți la un… Cititi mai multe aici: Andronescu vrea să îi “împartă mai mulți la un loc” pe copiii cu dificultăți de învăța… […]

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here