Societăţi Antreprenoriale în universităţi

0
studenti

Instituţiile de învăţământ superior acreditate de stat sau particulare din România ar putea avea societăţi antreprenoriale studenţeşti, prevede un proiect de ordin publicat pe site-ul Ministerului Educaţiei şi supus dezbaterii publice.

Ordinul de ministru supus dezbaterii publice reglementează modul de organizare şi funcţionare a Societăţilor Antreprenoriale Studenţeşti (SAS), constituite ca structuri fără personalitate juridică la nivelul instituţiilor de învăţământ superior acreditate, de stat sau particulare, din România, anunţă Agerpres.

Activitatea Societăţilor Antreprenoriale Studenţeşti se adresează tuturor studenţilor, indiferent de unitatea de învăţământ superior pe care o frecventează

În accepţiunea proiectului iniţiat de minister, activitatea Societăţilor Antreprenoriale Studenţeşti se adresează studenţilor instituţiei de învăţământ superior în care funcţionează, indiferent de programul de studiu pe care aceştia îl frecventează sau de forma de învăţământ, inclusiv studenţilor veniţi la studii prin programe de mobilităţi, respectiv absolvenţilor proprii în primii 3 ani de la absolvire.

Citește și: Dezbatere publică privind înscrierea copiilor în învățământul primar. Vedeți calendarul activităților

Proiectul prevede că o Societate Antreprenorială Studenţească are următoarele atribuţii principale: elaborarea de materiale destinate informării şi orientării studenţilor în realizarea proiectelor, raportat la faptul că posibilitatea sistemului educaţional universitar de a produce într-un termen mediu competenţele solicitate de mediul socio – economic este în continuă schimbare, organizarea de activităţi de mentorat pentru studenţii care vor să înfiinţeze un start-up, încurajarea colaborării mentor – student în vederea consolidării şi dezvoltării unor elemente ale competenţelor practice profesionale necesare viitorilor absolvenţi la nivelul învăţământului educaţional superior.

Totodată, proiectul de ordin prevede că societăţile antreprenoriale studenţeşti organizează sesiuni de proiecte, cu scopul selectării unor propuneri care să fie înaintate consiliului executiv spre evaluare şi feedback, să organizeze concursuri pentru atragerea de finanţări pentru cele mai bune proiecte.

Din consiliu executiv al SAS trebuie să facă parte: profesori, oameni de afaceri locali şi studenţi

“SAS este condus de un Consiliu executiv din care trebuie să facă parte: profesori, oameni de afaceri locali şi studenţi. Consiliul executiv al SAS este condus de un preşedinte, care trebuie să fie cadru didactic membru al Consiliului, ales prin vot de membrii Consiliului şi numit prin decizie a rectorului. Preşedintele Consiliului executiv al SAS prezintă anual consiliului de administraţie un raport asupra serviciilor oferite, publicat apoi pe site-ul instituţiei de învăţământ superior. SAS se subordonează academic senatului universităţii şi administrativ rectorului. Baza materială necesară desfăşurării activităţilor SAS se asigură de către instituţia de învăţământ superior organizatoare”, mai prevede proiectul.

De asemenea, finanţarea SAS se face prin bugetul consolidat al universităţii, iar în scopul asigurării/dezvoltării activităţii SAS instituţia de învăţământ superior poate atrage fonduri nerambursabile şi alte resurse extrabugetare.

“În termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentului Ordin, fiecare instituţie de învăţământ superior acreditată va elabora propria metodologie de aplicare, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale SAS, aprobat de către senatul universităţii, cu respectarea prevederilor prezentului Ordin“, se mai precizează în proiect.

Sursa foto: www.fastcreditcardapprovals.com

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here