Tinerii români aleg să muncească în domeniile în care le place

Skilld, primul serviciu de recrutare rapidă prin inteligență artificială

0
recrutare ejobs

Tinerii din România îşi aleg, astăzi, jobul în funcţie de ceea ce le place să facă cel mai mult, 51% şi-au propus să economisească iar 48% să câştige mai mulţi bani în 2021, comparativ cu pierderile suferite anul trecut, arată datele unui studiu naţional.

 

62% dintre reprezentanţii generaţiei Z consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă în viaţă, urmată de independenţa financiară (57%) şi de sănătate (41%).

45% dintre participanţi spun că sunt mult mai atenţi la cheltuielile pe care le fac, în vreme ce 25% dintre ei şi-au propus să investească mai mult ca anul trecut. De altfel, intenţiile de investiţii se remarcă îndeosebi în rândul sexului masculin (33%), în comparaţie cu reprezentantele sexului feminin (18%).

Citește și Noua destinație de studiu pentru români: Olanda, țara care “te plătește” să înveți

Interesant este faptul că intenţiile de a investi se remarcă mai mult în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 şi 18 ani (30%) decât în cazul celor de peste 21 de ani – doar 19% dintre aceştia având astfel de intenţii.

Vezi și Mădălina, profesoara de sport din Bucureşti care a urcat pe Vârful Mont Blanc! Ce este sportul? Relaxare sau muncă până la epuizare?

„Tinerii din generaţia Z (cei născuţi după 1995, n.r.) nu au în vedere economisirea doar în ideea clasică de a pune bani deoparte într-un cont separat, de exemplu, ci sunt foarte interesaţi de încheierea unor asigurări. Ei vizează produse de asigurare cu economisire pe termen mediu şi, de asemenea, vor să facă rezerve pentru situaţii neprevăzute. Este o concluzie interesantă şi îmbucurătoare a acestui studiu, pentru că ne arată faptul că românii din segmentul foarte tânăr au un comportament matur şi responsabil, în ceea ce priveşte planificarea financiară”, a declarat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România şi partener în cadrul cercetării.

Roboții fac munca de recrutare

eJobs își extinde portofoliul cu o nouă linie de business: Skilld. Acesta este primul serviciu de recrutare rapidă prin inteligență artificială din țară și este construit să eficientizeze și mai mult procesele de recrutare.

eJobs a lansat Skilld pe fondul revenirii cererii de forță de muncă la un nivel similar cu cel prepandemic, iar mulți dintre angajatori se confruntă din nou cu o criză de talente.

Doar în ultimele trei luni, cererea de specialiști din categoria white collar, cu studii superioare, a crescut cu 47% față de perioada similară a anului trecut și chiar cu 10% față de 2019, moment în care piața muncii trecea printr-un adevărat boom.

Cele mai multe joburi pentru candidații white collar au fost scoase la bătaie de angajatorii din Capitală, Bucureștiul fiind urmat de Cluj-Napoca, Timișoara și Brașov. Fiecare dintre aceste orașe de provincie a scos la bătaie peste 11.000 de astfel de locuri de muncă noi doar în ultimele trei luni.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here