Replici dure din partea profesorilor la adresa Ministrului Educației în urma propunerii de a scana lucrările de la BAC și Evaluarea Națională

0
liviu-pop-minis-internet-scoli-control

Vinerea trecută ministrul Educației spunea pentru DC News că pentru a simplifica procedurile de la BAC și Evaluarea Națională, ar putea fi scanate lucrările și corectate în această variantă digitală. Comentariile au venit în contextul decesului profesoarei de informatică Rozina Miron, survenit la sfârșitul lunii trecute în timp ce se ocupa de introducerea unor date pentru examenul de Evaluare Națională de la Colegiul „Al. I. Cuza” din Galați. Mai mulți profesori au văzut „recomandările” ministrului ca fiind nefuncționale și chiar aberante, reacționând în comentarii pe Facebook la articolul publicat de PedagoTeca.

În același timp, unii profesori (cu experiență în învățământ și comisiile de BAC) au venit cu alte recomandări de utilizare a tehnologiei pentru facilitarea procedurilor de la BAC. Redăm mai jos comentariul integral al unui profesor de matematică și TIC/informatică din București, cu peste 20 de experiență în sistemul de învățământ și participare la organizarea examenului de Bacalaureat. Acesta face și un calcul al costurilor pentru corectarea lucrărilor după procedura actuală.

Domnule ministru!

Dacă vreți cu adevărat să ajutați … întrebați întâi … propuneți apoi!!!

Scanarea lucrărilor este o aberație. Lucrările sunt cu colțurile lipite, sunt A3 față verso, mai sunt și capsate din sală.

Și mai sunt și muuulte pagini!

De unde scannere care să reziste în asemenea condiții, de unde timpul necesar pentru a finaliza, de unde oameni care să nu plece înjurând când li se spune că asta se așteaptă de la ei?

 DAR SUNT SOLUȚII:

(A) soluții tehnice simple: lăsați lucrurile așa cum sunt acum, dar:

– marcați în CZE lucrările cu câte o etichetă cu cod de bare

– dotați evaluatorul cu un cititor de cod de bare, și cu un terminal simplu de introdus nota (sunt convins că tinerii savanți de la Vianu, între două proiecte de stații orbitale pentru NASA, vor găsi timpul și resursele ca să vă proiecteze ceva inteligent de genul acesta. Iar producția poate ferici un mic atelier IT…)

(B) treceți evaluarea pe calculator:

Există suficiente aplicații capabile să manipuleze multe tipuri de teste, poate reușiți să le implementați și în MEN (în România există, dar în spații facultativ/private)

Există destule PC-uri, candidați au dat competențele digitale pe ele. Eventual puteți organiza examenul în mai multe serii, ca la D.

Avantajul este că imediat după finalizare, candidatul își știe nota, iar toată gluma cu contestațiile dispare. Ca și plimbatul lucrărilor…

Dacă vreți să faceți ceva bun, iată, există soluții. Doar să întrebați. Pe cei din sistem, nu pe cei din minister, că ăia nu se pricep … sau și dacă se pricep, n-au curaj să arate, că-i mănâncă șefii cu fulgi cu tot…

 

Realizați că aveți resursele?

O corectură înseamnă deplasarea lucrărilor + 7,60 lei prima mână + 7,60 lei a doua mână + (în eventualitatea unor contestații) 7,60 lei a treia mână + (SIMILAR) 7,60 lei a patra mână

TOTAL, între 15,20 și 30,40 lei / lucrare !!!

Adică vreo 45,60 – 91,20 lei / candidat. Mai mult pentru cei care susțin și proba B.

Plus cheltuieli cu deplasarea lucrărilor. Apa rece pentru caniculă nu o punem, anul acesta oricum nu s-a dat celor din CZE-uri (cel puțin în buricul Bucureștilor, nu!).

 

Citește și: Cum a evoluat rata de promovare a bacalaureatului în ultimii 9 ani

 

Ca să nu vorbim de presa proastă, după diferențele aberante de la contestații!!!

Plus cazul din Dâmbovița (chiar, au trecut … vineri, sâmbătă, duminică, luni, marți … nu vi se pare exagerat de mult pentru DOUĂ LUCRĂRI ???)

Faceți un studiu de fezabilitate, cât ar costa implementarea unui sistem de examinare informatică, printr-o platformă care să aplice candidaților teste și să le corecteze direct.

Sunt … câte zeci de mii de candidați? S-au declarat 128.503 candidați prezenți, nu?

Asta înseamnă că plata primei evaluări, făcând abstracție de transport, de contestații, de minorități … se ridică la minimum … să vedem:

385.509 lucrări (repet, fără să ținem cont de a patra, la minorități)

corectura minimă, două mâini / lucrare, la 15,20 împreună

5.859.736,8 lei, doar corectura I, fără contestații, minorități, transport. 

DOAR LA SESIUNEA IUNIE-IULIE 2017

CE SISTEM DE EVALUARE s-ar putea proiecta, dacă s-ar accepta principiul evaluării informatice? Nu doar cu această sumă, dar și cu ce s-a cheltuit la contestații + ce se va cheltui la a doua sesiune, în toamnă ???

În loc să chemați oamenii să evalueze (oricum amenință tot mai des cu greva), creați o echipă tare, care să elaboreze o baterie de teste standardizate, ca să puteți varia subiectul de la candidat la candidat, exact ca la admiterea la permisul auto, testul la sală, unde fiecare stă alături de ceilalți, dar cu subiectul propriu și nu se plânge nimeni…

 … eventual întrebați-i pe cei da la Poliția Română cum și cu cine și-au dezvoltat sistemul informatic de testare, că putem învăța și noi de la alții, mai ales când se descurcă mai bine!!! 

AH… iar dacă există obiecția cu răspunsurile creative, pe care -cică- evaluarea informatică nu ar evidenția-o (greșit!) …

puteți înlocui certificările cu calificativ cu certificări cu notă. ȘI folosi nota de la oralul … creativ … în media finală”.

Sursă foto: www.revista22online.ro

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here