Începând din acest an, Departamentul de Consiliere, Orientrae Profesională și Informare Studenți (DCOPIS) din cadrul Universității de Medicină și Farmacie din Târgu Mureș (UMF Târgu Mureș) va implementa două proiecte ROSE, pentru prevenirea abandonării studiilor și creșterea performanțelor școlare, în valoare totală de peste 275 de mii de euro finanțate din fonduri externe.
„Începând cu luna ianuarie 2018, vom implementa două proiecte ROSE, finanțate din fonduri externe, legate de prevenirea abandonului universitar și creșterea performanțelor studenților din anul I din cadrul UMF Tîrgu Mureș. Primul proiect ROSE va avea o durată de trei ani de zile și va oferi servicii de evaluare și consiliere psihologică la cele mai înalte standarde profesionale. Al doilea proiect ROSE implică amenajarea unui centru de învățare, care va fi denumit: Centrul de Învățare, Dezvoltare Personală și Coaching al UMF Tîrgu Mureș. Acesta va fi un centru modern, în cadrul căruia se vor efectua intervenții psihologice și educaționale focusate pe dezvoltarea personală și creșterea motivației, în cazul studenților care prezintă risc de abandon. Activitățile se vor desfășura în grupuri de circa 25 de studenți, centrul oferind un spațiu generos, dar și dotarea și logistică necesare în raport cu standardele cele mai moderne din domeniu. În același timp, intenționăm afilierea centrului la International Association of Cognitive-Behavioral Coaching (IACBC), în scopul accesului membrilor din proiect la cele mai noi resurse informaționale din domeniu. Mai trebuie să precizez faptul că aceste proiecte sunt coordonate de către o echipă formată din domnul conf. dr. Peter Olah, doamna ec. drd. Nicoleta Suciu și de către subsemnatul”, a declarat șef de lucrări dr. Cosmin Popa, psiholog clinician specialist și psihoterapeut, coordonatorul DCOPIS, potrivit unui comunicat de presă al instituției.
Citește și: Profesorii pot obţine locuinţe ANL şi după 35 de ani
Primul proiect ROSE, în valoare de 75.179 euro, se bazează în principal pe consilierea cognitiv-comportamentală, această formă de intervenție psihologică fiind extrem de eficientă în scăderea anxietății de performanță și a creșterii abilităților socio-emoționale ale studenților, potrivit coordonatorului DCOPIS.
„Astfel, în cei trei ani cât va dura prezentul proiect, vom include un număr total de 180 de studenți din cadrul Facultății de Medicină, aceștia urmând să fie evaluați psihologic, iar ulterior consiliați. Important, evaluarea psihologică se va focusa atât pe identificarea punctelor forte ale personalității studentului, cât și pe punctele mai puțin forte. Intervenția remediară prin consiliere cognitiv-comportamentală va avea, deci, ca scop scăderea anxietății de performanță și creșterea abilităților socio-emoționale ale acestor studenți”, a arătat șef de lucrări dr. Cosmin Popa.
Al doilea proiect ROSE, cu o valoare de 199.854 euro, implică activități de coaching cognitiv-comportamental și aspecte care țin de interviul motivațional, aceste intervenții psihologice fiind destinate grupurilor de studenți, implicând în total un număr de 300 de studenți din întreaga universitate care vor beneficia de aceste servicii.
„Prin indicatorii primului ROSE ne-am asumat o creștere a promovabilității cu 2,62% pentru Facultatea de Medicină după cei trei ani de implementare. Există aici obiective specifice care privesc scăderea anxietății de performanță și creșterea nivelului de stabilitate emoțională, dar și creșterea unor abilități practice de învățare. Al doilea proiect ROSE implică lucrul cu grupuri și are ca indicator principal o creștere a gradului de promovabilitate cu 1,56% pentru întreaga universitate, după cei trei ani de implementare”, a precizat coordonatorul DCOPIS, potrivit sursei citate.