În următorii ani ar putea exista o nouă sesiune de bacalaureat

0
Liviu-Marian-Pop-Ministrul-Educatiei-Nationale-auxiliarele-inspectori-salarizare-edituri-bacalaureat-educație

Ministrul Educației, Liviu Pop a afirmat într-un interviu dat agenției de știri Agerpres că există o discuție cu privire la introducerea unei noi sesiuni de bacalaureat care ar trebui organizată „undeva în decembrie, poate februarie”. Potrivit spuselor ministrului, acest plan nu va aduce nici o modificare pentru cei care urmează să dea bacalaureatul anul viitor, fiind doar în faza de discuții.

„Este o discuție de a introduce o nouă sesiune de bacalaureat și eu cred că este necesară. Cât de utilă este sesiunea din august, deja știm. Am văzut în ultimii zece ani de zile câți absolvenți s-au prezentat în august și câți au luat examenul de bacalaureat. Și anul acesta am avut un număr mare de persoane care s-au înscris și totuși prezența a fost foarte, foarte mică. Din punctul meu de vedere, cred că un examen de bacalaureat, o altă sesiune ar trebui organizată undeva în decembrie, poate februarie fiind vacanța de iarnă”, a spus Pop, afirmând că legea permite organizarea unei a treia sesiuni de bacalaureat, potrivit sursei citate.

Afirmațiile ministrului referioare la acest plan vizează procentul mare de absolvenți de licee tehnologice care nu au reușit să promoveze examenul de bacalaureat.

Avem în ultimii zece ani aproape 2.000.000 de români care au finalizat clasa a XII-a. Dintre aceștia, aproape jumătate nu și-au luat bacalaureatul, mai precis 800 și ceva de mii. Dintre cele 800 și ceva de mii de persoane care nu și-au luat examenul de bacalaureat, 700.000 sunt pe zona liceelor tehnologice. Sunt absolvenți de licee tehnologice”, a declarant Liviu Pop.

În programul de formare a celor 55 de mii de cadre didactice vor fi implicați experți străini

În același interviu, demnitarul a declarat că în cadrul programului de formare a celor 55.000 de cadre didactice din învățământul primar și gimnazial vor fi implicați aproape 2000 de formatori. Acesta a mai adăugat că pe viitor va fi nevoie și de un program de formare pentru profesorii de liceu.

Vom avea aproape 2.000 de formatori, experți străini, inclusiv din Finlanda — pentru că știm că acolo este un model de bună practică a învățământului. Un proiect de care sistemul de învățământ are mare nevoie. Evident, și pentru învățământul liceal va fi nevoie de un proiect, dar nu acum. De ce? Pentru că anul acesta noi finalizăm planurile-cadru pentru învățământul liceal, urmând ca anul viitor să finalizăm programele pentru învățământul liceal și să continuăm, începând cu 2020, noua reformă școlară. Am început-o în 2012 cu clasa pregătitoare, am rescris planurile-cadru și așa avem 7-8 ani de zile rescris tot curriculumul național care este învechit și uneori depășit pe foarte multe component”, a declarat ministrul.

Liviu Pop: peste 70% dintre colegii noștri își doresc manual de bază

Referitor la proiectul Legii manualului școlar, ministrul a spus că speră ca săptămâna viitoare să fie aprobat de Guvern, iar apoi transmis Parlamentului pentru a fi dezbătut, afirmând că peste 70% dintre profesorii, elevii și părinții chestionați de minister sunt de acord existența manualului de bază.

 

Citește și: Laurențiu Sima, tubistul de la Ateneul Român: Chiar nu poți să zici că mori de foame cu muzica

 

Manualul de bază pe care îl face Ministerul Educației Naționale prin Editura Didactică și Pedagogică și tot ceea ce înseamnă manuale pentru celelalte programe școlare — mă refer în special la liceu unde nu am avut manuale pentru foarte multe clase, dacă vreți și pentru acei elevi cu cerințe educaționale speciale unde nu au avut manuale cred că de 20 și ceva de ani — toate acestea vin în zona Ministerului Educației, răspunzător direct. Legea manualului școlar aștept în Parlament să fie dezbătută și vom susține un singur manual de bază din diverse motive plus acel chestionar pe care l-am făcut la nivelul unităților școlare de unde reiese clar — peste 70% dintre colegii noștri își doresc manual de bază. Și când spun colegi — profesori, elevi, părinți”, a declarat ministrul.

Creșele, un punct important din programul pentru dezvoltarea infrastructurii școlare 

Potrivit ministrului, până acum s-au alocat 6 miliarde de lei pentru construcția și reabilitarea de unități școlare din fondul Guvernului. De asemenea, acesta a afirmat că pe lângă Programul Național de Dezvoltare Locală 2, la nivelul ministerului s-a pus deja un proiect pentru construirea creșelor pentru copiii de la 6 luni la 3 ani.

Ne-am și concentrat în programul de guvernare să construim 2500 de creșe și în același timp noi, ca Minister al Educației, avem deja depus un proiect european pentru cadru metodologic în creșe pentru că este foarte important și ce facem cu cei care vin la creșă de la șase luni la trei ani. Pentru acești copii ce facem? Ministerul Educației alături de două primării, câteva inspectorate școlare, o universitate vor crea cadru metodologic alături de experți, inclusiv din Finlanda. Am discutat cu ambasadoarea Finlandei săptămâna trecută, că este interesată să vină în zona aceasta de ante-preșcolar, unde nici finlandezii nu sunt chiar așa de bine pregătiți. Noi creăm cadru metodologic, sumele le avem din bani europeni și bani guvernamentali, și obiectivele sunt clar stabilite în strategia privind infrastructura școlară”, a declarat acesta.

Referitor la veniturile cadrelor didactice, acesta a spus că prin legea salarizării unitare, salariile vor crește în ianuarie și în martie, „urmând ca în următorii ani, la fel cum cresc pentru toți bugetarii, să crească și pentru cei din sistemul de învățământ”.

 

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here