Cinci clase de învățământ dual vor fi deschise în Iași în anul școlar 2018-2019

25 ianuarie 2018

În anul școlar 2018-2019, la trei colegii din județul Iași vor fi înființate cinci clase de învățământ liceal dual, potrivit unui anunț făcut de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași, scrie Bună Ziua Iași. Anunțul inspectoratului vine ca urmare a solicitărilor făcute de către câțiva agenți economici din zonă și eforturile reprezentanților Primăriei ieșene.

Astfel, la Colegiul Tehnic „Mihail Sturdza” vor fi înființate trei clase în care vor fi școlarizați 85 de elevi. Aici vor fi formați elevi pentru specializările de dulgher – tâmplar – parchetar, fierar betonist – montator prefabricate, zugrav, ipsosar, vopsitor, tapetar, zidar – pietrar – tencuitor, lăcătuș construcții metalice și utilaj tehnologic și operator la mașini cu comandă numerică. Clasele deschise aici vor acoperi solicitările făcute de SC Chambon SRL Iași si SC Next Construct SRL Iași.

La Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” se va înființa o clasă care va școlariza elevi pentru specializările de dulgher – tâmplar – parchetar și fierar betonist – montator prefabricare, tot ca urmare a solicitării Next Construct SRL Iași.

La Colegiul Tehnic de Transporturi și Constructii Iași, noua clasă ce va fi deschisă va acoperi solicitarile venite din partea SC Apolodor 2003 SRL.  Aici vor fi formați 12 elevi pentru pentru profilul dulgher – tamplar – parchetar, respectiv pentru fierar betonist – montator prefabricate. Conducerea școlii intenționează să atragă și alți agenți economici, pentru a putea constitui o clasă de învățământ în sistem dual (care se organizează numai la cererea agenților economici).

Citește și:  În 2017 MEN a construit 40 de grădinițe noi, cu program normal

Conform Metodologiei de organizare și funcționare a învățământului dual, prin Contractul de parteneriat dintre municipalitate, unitățile de învățământ și operatorii economici, Primaria va avea următoarele obligații:

  • asigurarea cheltuielilor necesare pentru functionarea în bune condiții a întregului proces de educație și formare profesională derulat în unitatea de învățământ, în conformitate cu atribuțiile care îi revin în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
  • identificarea și planificarea, în colaborare cu unitatea școlară și operatorii economici parteneri de practică, a lucrărilor de întreținere, reparații capitale, consolidări și a obiectivelor de investiții necesare pentru dezvoltarea unității școlare și creșterea calității procesului de educație și formare profesională;
  • asigurarea, în cadrul finanțării complementare și suplimentare din bugetul local, a sumelor necesare pentru cheltuielile de investiții, reparații capitale, consolidări și alte categorii de cheltuieli necesare, care nu sunt acoperite din sumele alocate din bugetul de stat;
  • asigurarea cofinanțării necesare pentru proiectele implementate de unitatea de învățământ, convenite în prealabil cu aceasta, în cadrul unor programe finanțate din fonduri europene sau alte surse de finanțare;
  • sprijinirea demersurilor inițiate de unitatea de învățământ și operatorii economici parteneri în cadrul acțiunilor de informare și promovare a ofertei de formare profesională;
  • asigurarea reprezentării unității administrativ-teritoriale în consiliul de administrație al unității de învățământ.

 

(74 vizualizari)

Apreciază pagina de Facebook PedagoTeca.ro:


Articole inrudite