Două treimi dintre participanții la un sondaj online al Federației Asociațiilor de Părinți cred că școala fizică peste rata de infectare de 3 la mie este o decizie bună, iar 53% sunt de acord cu testarea non-invazivă a elevilor la revenirea la școală

0
Decizia de a menține școlile deschise pentru elevi peste rata de infectare de 3/1.000 de locuitori, adică în scenariul roșu, a fost una benefică pentru învățare, cred 68% dintre părinții care au participat la un sondaj online al Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți (FNAP). Chestionarul care a stat la baza sondajului a înregistrat 68.763 de răspunsuri și a fost lansat pe data de 14 aprilie 2021.

La întrebarea „Credeţi că decizia de continuare a activităților educaționale, în format fizic, acolo unde incidența depășește 3/1.000, este benefică din punct de vedere al învățării pentru aceștia?” 67,9% consideră că activitățile educaționale trebuie să continue şi ȋn condiţiile depăşirii unei incidenţe de 3/1000. 16,8% au spus că nu este benefică această decizie de a chema la școală elevii în format fizic în scenariul roșu. Restul, adică 15,4% au răspuns că nu știu.

Cei mai mulți dintre respondenți, 40,1% consideră că, legat de procesul de învățare desfășurat până în acest moment, copilul are un nivel de cunoștințe optim. 37,3% susțin că nu a fost atins nivelul optim de cunoștințe, iar 19% cred că e nevoie de activități remediale. Pentru această întrebare nu există o definire clară a sintagmei „nivel oprim de cunoștințe” și nici o reluare a întrebării în altă formă pentru clarificarea sau rafinarea răspunsului.

68,8% dintre participanți au declarat că locuiesc în orașe, iar 31,2% în sate. În privința nivelului de școlaritate, 52,6% au studii superioare, 34,7% au studii liceale, iar restul au gimnaziul sau mai puțin. Mai ales femeile au răspuns acestui chestionar – reprezentând 81,9% dintre participanți.

Prelungirea duratei anului școlar

La întrebarea „Credeţi că o eventuală decizie legată de prelungirea cu două săptămâni a structurii anului școlar, începând cu 2022-2023, este benefică pentru elevi?” cei mai mulți respondenți cred că nu este benefică această prelungire (42,9%). Cei care cred că este benefică prelungirea cu două săptămâni a duratei anului școlar reprezintă 39%. 18,1% au declarat că nu știu dacă e benefică sau nu.

Vezi și Reflecții anti-parenting formulate de doi părinți care tocmai au citit Averea bunei educații de Teodor Baconschi

De remarcat aici că întrebarea, așa cum a fost construită în chestionar, se referă la structura anului școlar, care înseamnă modul în care sunt aranjate vacanțele și perioadele de predare-învățare sau alte evenimente de pe parcursul școlii, și nu la durata cursurilor pentru elevi, care este de fapt în discuție pentru o eventuală prelungire. În plus, nu este definită clar sintagma „benefică pentru elevi” și ce ar însemna aceste beneficii.

Trimestre, în loc de semestre

La ȋntrebarea „În ce măsură considerați că modificarea structurii anului școlar, ȋncepând cu 2022-2023, din semestre în trimestre, este o decizie oportună și eficientă?”, răspunsurile au fost pe o scală de la a) la e), unde a) însemna „în foarte mare măsură”, iar e) „în foarte mică măsură”.

38,4% consideră că trecerea de la un sistem cu semestre la unul cu trimestre nu este „o decizie oportună și eficientă”, în schimb 24,3% dintre cei care au răspuns chestionarului cred că este.

Mulți sunt însă la jumătatea acestei scale de răspuns, adică 37,3% consideră că „ȋntr-o oarecare măsură” este „o decizie oportună și eficientă” trecerea din 2022-2023 la un sistem cu trimestre.

Din nou, în privința sintagmei „o decizie oportună și eficientă” nu sunt oferite clarificări sau explicații, ci interpretarea este lăsată în seama celor care au răspuns.

Testarea la revenirea la școală cu teste pe bază de salivă

Mai mult de jumătate dintre respondenți, mai exact 53,2%, spun că ar fi de acord cu testarea copilului cu teste non-invazive, pe bază de salivă, doar cu acordul părinților. Nu ar fi de acord 37%.

Școlile se redeschid pentru majoritatea elevilor pe 5 mai, după vacanța de primăvară, când elevii merg la cursuri în funcție de scenariul în care este localitatea, pe baza ratei de infectare.

Sursa: edupedu.ro

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here