Colegiul Economic „Ion Ghica” din Târgoviște a fost premiat la competiția europeană „Școala Antreprenorială a anului 2017” 

0
Colegiul Economic „Ion Ghica” din Târgoviște a fost premiat la competiția europeană „Școala Antreprenorială a anului 2017” 

Colegiul Economic „Ion Ghica” din Târgoviște a fost premiat la competiția europeană „Școala Antreprenorială a anului 2017”  care a avut loc la Tallin (Estonia), potrivit unui comunicat de presă al insituției. Competiția a fost organizată de Clusterul pentru Inovare și Educație Antreprenorială (ICEE), finanțată de Ministerul Educației din Estonia, actuala deținătoare a președinției Consiliului UE.

Printre câștigătorii acestei ediții se numără directori și profesori de școli din 15 țări europene. Începând cu 2015, premiile „Școala antreprenorială“ sunt decernate anual ca parte a inițiativei de educație antreprenorială a JA Europe, susținută în acest an de compania Siemens.

„Al treilea an consecutiv, o școală din Romania obține titlul Școala Antreprenorială a Anului. Acum, în 2017, obținerea titlului de către Colegiul Economic Ion Ghica din Târgoviște, nu reflectă doar dedicarea și eforturile conducerii și profesorilor acestui colegiu despre care știm că obține rezultate deosebite și în alte domenii, ci și schimbările de abordare pe care multe școli din Romania le-au făcut în ultimii ani. Astfel, din ce în ce mai mulți elevi beneficiază de programe de educație antreprenorială, formarea continuă a profesorilor în acest domeniu este încurajată și sprijinită, iar școlile au o relație din ce în ce mai strânsă cu comunitatea de afaceri”, a declarat Marinica Stoian, Inspector General în Ministerul Educaţiei Naţionale, porivit sursei citate.

Cârștigătorii au fost determinați pe baza unor criteriile prin care s-a determinat gradul de eficiență în ceea ce privește punerea în aplicare a programelor de educație antreprenorială a participanților. Acestea au fost: strategia pentru educație antreprenorială, eficacitatea alocării resurselor, existența unor sesiuni de formare pentru profesori, gradul de implicare a comunității locale de afaceri și relevanța proiectelor pentru susținerea schimbului de bune practici.

Citește și: Ce înseamnă să studiezi în domeniul ospitalității în Elveția: interviu cu reprezentanții Swiss Education Group

 

„Am primit un premiu care ne onorează, deși, trebuie să spun asta, a fi premiat nu a fost niciodată pentru noi un scop în sine. Tot ceea ce facem în Colegiul Economic este urmarea unei adolescentine curiozități, de a căuta noi metode, noi direcții de acțiune. Suntem, incurabil atinși de dorința de a construi în jurul nostru un ecosistem antreprenorial, suntem „teacherprenori”. Și, cel mai adesea, la capătul acestui demers, de multe ori anevoios, presărat cu încercări și erori, vine și recompensa. Recompensa de a vedea pe chipul oamenilor din jurul tău o mare bucurie”, a declarat Carmen Rădulescu, Director Adjunct la Colegiul Economic „Ion Ghica” din Târgoviște.

Și câștigătorii din alte țări s-au făcut remarcați prin diverse performanțe în domeniul educației antreprenoriale și nu numai. De exemplu, în cazul școlii câștigătoare din Lituania majoritatea profesorilor și 37% dintre elevi (de patru ori mai mulți decât media europeană) sunt angajați activ în studiul antreprenoriatului. O școală din Estonia a reușit să implice nu mai puțin de 10 reprezentanți ai mediului de afaceri în proiectele sale educaționale. Un liceu din Helsinki oferă 14 cursuri de antreprenoriat. O școală din Germania colaborează cu cele mai bune universități de afaceri pentru a le putea oferi elevilor săi șansa de a obține o diplomă internațională.

Printre participanții la ceremonia de premiere desfășurată la Tallinn s-au aflat atât reprezentanți ai actualei președinții a Consiliului UE și ai ministerelor statelor membre, cât și membri ai unor instituții educaționale de top. Evenimentul a făcut parte dintr-un program inițiat de „Switch on Europe!“, promotorul unei campanii de sensibilizare în ceea privește unul dintre obiectivele cheie ale Uniunii Europene începând din anul 2010, și anume acela ca fiecare elev să poată avea acces la cursuri practice de educație antreprenorială înainte de finalizarea învățământului obligatoriu.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here