Aproape 200 de școli din București vor organiza Săptămâna Verde între 7 și 11 aprilie, înainte de vacanța de Paște, conform Inspectoratului Școlar București. În aceeași perioadă, 50 de școli au ales să desfășoare și programul Școala Altfel.
Peste 100 de școli au optat pentru Săptămâna Verde în perioada 5-9 mai 2025, iar Școala Altfel a avut deja loc în majoritatea unităților de învățământ, potrivit documentului.
Aproape 250 de școli din București au programat Săptămâna Verde și Școala Altfel între 7 și 11 aprilie
Aproape 200 de școli din București vor organiza Săptămâna Verde între 7 și 11 aprilie, înainte de vacanța de Paște. Vacanța de Paște din 2025 va fi între 18 și 27 aprilie, conform calendarului aprobat de Ministerul Educației.
Anul acesta, școlile nu mai pot lega programele Școala Altfel sau Săptămâna Verde de vacanța de Paște, deoarece aceasta începe vineri, 18 aprilie, iar cele două programe trebuie să dureze 5 zile consecutive. Astfel, în cele 200 de școli din București, Săptămâna Verde va avea loc între 7 și 11 aprilie, urmată de 4 zile de cursuri, înainte ca elevii să intre în vacanță pe 18 aprilie.
A doua perioadă preferată de școli pentru desfășurarea activităților din programul Săptămâna Verde este 5-9 mai, săptămână aleasă de peste 107 școli din București, și peste 30 de școli desfășoară activități în Școala Altfel în aceeași perioadă.
Elevii și profesorii vor avea înainte o mini-vacanță de 4 zile, între 1-5 mai, pentru că Guvernul a decis să facă „punte” între 1 mai și weekendul primului tur de alegeri prezidențiale 2025.
Vezi și: Eveniment istoric: Proiectul & Șah în Școală ajunge în Parlamentul României!
Potrivit ISMB, cele mai multe școli au ales să organizeze programul Școala Altfel în octombrie și decembrie 2024.
Conform structurii anului școlar, Școala Altfel și Săptămâna Verde se desfășoară până pe 30 mai 2025, fiecare pe durata a 5 zile consecutive, la alegerea unităților de învățământ. Cele două programe trebuie planificate în module diferite.
Structura anului școlar 2024-2025 pe scurt
Intervale de cursuri:
- de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;
- de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;
- de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;
- de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;
- de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;
Intervale de vacanță:
- de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;
- de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;
- o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie — 2 martie 2025;
- de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;
- de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.
Peste 900 de profesori și directori propun eliminarea unuia dintre programele Școala Altfel sau Săptămâna Verde, potrivit studiului „Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)”. Raportul, publicat pe 31 decembrie de CNPEE, nu a fost promovat de Ministerul Educației.
Ce sunt Școala Altfel și Săptămâna Verde
Programele Școala Altfel și Săptămâna Verde permit școlilor să își aleagă atât perioada de desfășurare (câte 5 zile consecutive), cât și activitățile.
Școala Altfel, introdus în 2016, completează procesul de învățare, având ca scop dezvoltarea competenței de învățare și a abilităților socio-emoționale ale elevilor.
Cadrele didactice sunt responsabile de proiectarea, testarea și evaluarea unor metode eficiente pentru aceste obiective, încurajând creativitatea și îmbinarea teoriei cu aplicațiile practice. Programul trebuie analizat la nivelul fiecărei școli pentru a-i evalua eficiența.