Andronescu: Cum e posibil ca un copil de ciclul primar să treacă în gimnaziu fără să știe să citească, să calculeze?

4

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat că este dreptul președintelui să ceară reexaminarea modificărilor aduse la Legea Educației, fiind „o practică legislativă firească”.

Ecaterina Andronescu a fost întrebată dacă a fost surprinsă de decizia președintelui de a trimite la reexaminare modificările la Legea Educației.

„Pe mine nu m-a surprins, este un proiect legislativ care a trecut prin cele două camere. Senatul este camera decizională, prin vot a ajuns la președinte pentru promulgare. Este dreptul președintelui să ceară reexaminarea acestui proiect legislativ. Până aici suntem într-o practică legislativă cât se poate de firească. Am avut nenumărate proiecte legislative, inițiative sau ordonanțe care au fost întoarse spre reexaminare”, a declarat Ecaterina Andronescu.

Reducerea numărului de ore – recomandată de Ministerul Sănătății

Aceasta a precizat că reducerea numărului de ore s-a făcut la recomandarea Ministerului Sănătății. Ecaterina Andronescu a afirmat că a fost surprinsă, însă, de declarațiile consilierului prezidențial pe probleme de Educație, Ligia Deca, cu care are o relație de comunicare.

„Am fost puțin surprinsă, că am o relație de comunicare cu doamna Deca și m-a surprins puțin că putem să discutăm și lucrurile acestea ca să nu se rostogolească în felul acesta. Dar nu e târziu nici mâine, nici poimâine pentru că până la urmă sistemul de învățământ nu este nici al lui Andronescu, nu este nici al acestui Guvern, este un sistem de învățământ care trebuie să ne pună în situația să lucrăm toți ca el să crească în performanță”, a mai spus Andronescu.

Statistici îngrijorătoare

Aceasta a precizat că datele pe care le-a găsit la Ministerul Educației au îngrijorat-o, fiind nevoie de remedierea problemei.

„De o lună și ceva de când sunt la minister mă uit pe statistici și sunt foarte îngrijorată pentru că, să ai la clasa a VIII-a 36% la sută dintre elevi care nu iau nota 5 la examenul de Evaluare, o asemenea situație nu are cum să nu te îngrijoreze și atunci sigur încercăm să găsim formule în așa fel încât să remediem aceste situații. (…) Unul din motive este programa prea condensată, prea condensată pentru vârsta elevilor și va trebui să ne aplecăm. O altă problemă, trebuie să ne uităm cu ochii largi deschiși către profesori. Cum este posibil ca un copil de ciclul primar să treacă în gimnaziu fără să știe să citească, să calculeze? Sunt elemente esențiale. Mulți elevi cu note mari în gimnaziu nu fac față la examenul de evaluare de la clasa a opta și te întrebi cum au ajuns acolo. Noi deja am gândit niște formule care să ne facă din mers să corectăm lucrurile. De exemplu, am discutat în minister să găsim formula de a organiza ore remediale, începând din ciclul primar și continuând până în gimnaziu, până să corectăm programele care reprezintă o chestiune mai de durată și mai de dezbatere”, a mai spus Ecaterina Andronescu.

Citește și Legea Educației, retrimisă în Parlament

Ministrul Educației afirmă că viitoarea lege a educației trebuie să fie făcută prin dezbatere publică cu toți cei interesați și pricepuți, fiind dispusă să participe la consultări la Cotroceni pe această temă.

Președintele Klaus Iohannis a trimis, joi, Parlamentului, spre reexaminare, Legea pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, iar consilierul prezidențial Ligia Deca a explicat că modificările aduse riscă să afecteze calitatea și coerența procesului educațional, considerând că o „modificare bruscă nefundamentată riscă să producă efecte dezastruoase pentru întreaga comunitate școlară”. De asemenea, aceste schimbări ar putea duce la apariția unor disponibilizări în învățământ.

4 comentarii

  1. […] Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat că este dreptul președintelui să ceară reexaminarea modificărilor aduse la Legea Educației, fiind “o practică legislativă firească”. Ecaterina Andronescu a fost întrebată dacă a fost surprinsă de decizia președintelui de a trimite la reexaminare modificările la Legea Educației. “Pe… Cititi mai multe aici: Andronescu: Cum e posibil ca un copil de ciclul primar să treacă în gimnaziu fără să știe să… […]

  2. Sunt o multime de situatii, de cauze si foarte putine solutii. Da, sunt cazuri in care e vorba de indiferenta cadrelor didactice (desigur ca acestea sunt exceptii), dar am vazut sute de cazuri in care copiii lipsesc foarte mult si apar lacune greu de inlaturat sau, cel mai grav, sunt scoli cu copii de etnie rroma care provin din familii foarte sarace, parinti alcoolici, analfabeti, pentru care exista doar nevoi primare si atat! Acei copii vin cu deficiente de invatare foarte grave care poate ar putea fi remediate, partial, daca ar fi un terapeut specializat in asa ceva, dar… E EXTREM de greu sa lucrezi cu ei pentru ca procesele lor intelectuale sunt grav afectate, deci, practic, nu exista dialog, comunicare didactica! Deci, a-ti imagina ca poti remedia astfel de efecte este o ILUZIE! Trebuie umblat prin aceste scoli. iar specialistii sa studieze fenomenul si sa vada ca nu-i in diminuare! Apoi mai e ceva: pana in clasa a II-a nu-l poti lasa repetent pe copil! Pai daca acum nu poate repeta, in speranta ca mai invata cumva scris-cititul, atunci cand? Si asa mergem cu ei pentru a nu se desfiinta clasa si pentru ca invatamantul e obligatoriu. EXTREM DE GREU si de FRUSTRANT!

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here