După ce a făcut senzaţie pe internet şi este pe punctul de a atrage o investiţie masivă de la Microsoft, OpenAI analizează posibile opţiuni de monetizare a chatbot-ului ChatGPT.
Versiunii actuale gratuite de ChatGPT ar putea în curând să i se alăture una premium, care să elimine limitările în schimbul plăţii unui abonament. OpenAI, compania care a dezvoltat ChatGPT, a anunţat că vrea să monetizeze serviciul prin vânzarea pe bază de abonament a unei versiuni Professional.
ChatGPT Professional ar urma să fie disponibil în permanenţă, să răspundă la un număr nelimitat de întrebări şi fără întârziere.
Compania anticipează că va obţine venituri de 200 de milioane de dolari în acest an, însă, îşi propune ca anul viitor să câştige 1 miliard de dolari.
Oficialii OpenAI spun că sunt nevoiţi să înceapă monetizarea ChatGPT, pentru că nu este rentabilă operarea doar a unei versiuni gratuite – fiecare chat iniţiat de un utilizator costă compania câţiva cenţi.
Vezi și Primele măsuri în școlile europene împotriva variantei sud-africane a coronavirusului
ChatGPT s-a dovedit foarte popular încă de la început. Peste un milion de oameni l-au testat în primele săptămâni de existenţă, iar OpenAI speră să-i poată converti pe unii dintre aceştia în utilizatori plătitori.
OpenAI este pe punctul de a obţine o investiţie de 10 miliarde de dolari de la Microsoft, care va duce valoarea companiei la 29 de miliarde de dolari.
Microsoft, care este deja printre investitori, vrea să implementeze tehnologia folosită de ChatGPT în mai multe dintre produsele companiei, printre care motorul de căutare Bing şi aplicaţiile de productivitate.