Studenții doresc să continue cursurile online. Cum îl contrazic pe ministrul Educației

2

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că încetarea stării de alertă înseamnă, în educație: „revenirea totală la starea de dinainte de Legea 55” și „întoarcerea strictă la prevederile Legii educației nr 1/2011”, adică se anulează toate restricțiile cât și facilitățile acesteia. Așadar, facultățile și școlile nu mai pot organiza cursuri online sau examene online, potrivit oficialului.

Update: Ministrul Educației se răzgândește: Universitățile pot continua cursurile online pentru “o perioadă optimă de tranziție”, cu obligativitatea recuperării activităților didactice până la sfârșitul semestrului al II-lea

Știre inițială:

Pe baza articolului ll, punctul 3 din Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 99/2021, instituțiile de învățământ superior pot: „desfășura activități didactice în format online atât pe perioada stării de alertă, cât și pe întreaga durată a anului universitar 2021-2022.”

Astfel, fiecare insitituție de învățământ superior își poate alege regimul de desfășurare a activităților didactice, pentru acest an universitar 2021-2022, fără să existe obligativitatea desfășurării în format fizic a procesului educațional după ridicarea stării de alertă, așa cum a afirmat astăzi Ministrul educației.

De altfel, este evident că o trecere de la învătământul online la învătămantul fizic într-o zi este imposibilă. În plus orice fel de trecere din aceste medii, trebuie să presupună o perioadă de tranziție, în care studenții să aibă timp să își caute cazare, iar profesorii să reorganizeze orarul.

În plus în această perioadă grea, amintim faptul că o parte din spațiile de cazare ale universităților sunt ocupate de studenți sau persoane refugiate din Ucraina, gest laudabil făcut de conducerile universităților.

Citește și: Primele efecte ale războiului asupra școlii, în Ucraina

De asemenea, unii studenții au fost anunțați, la început, de către universități că tot semestrul ll se va desfășura în mod online, de aceea mulți dintre studenți s-au angajat pe baza acestor anunțuri ale univeristăților. Așadar, deciziile trebuie luate așezat, cântărite avantajele și dezavantajele mediului online dar și perioada rămasă până la finalizarea activității didactice.

Ce părere are ministrul Educației despre acest subiect

Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, a declarat luni că: „în cazul universităților, legea educației definește cele trei forme de organizare a învățământului universitar: cu frecvență (zi) / cu frecvență redusă / la distanță. Aceste forme sunt acreditate de ARACIS, în urma evaluării. Odată cu ieșirea din starea de alertă, dispare singurul fundament legal (Legea 55) care permitea derogare de la acest lucru.”

Oficialul a continuat să zică că: „școlarizarea fără certificarea calității de către ARACIS poate conduce la nerecunoașterea diplomelor românești“

În septembrie 2021 ministrul Educației a declarat, că odată cu terminarea stării de alertă, orice posibilitate de predare în online va înceta până când aceste forme de predare nu vor fi evaluate, mai apoi autorizate și mai apoi acreditate.

2 comentarii

  1. […] Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că încetarea stării de alertă înseamnă, în educație: „revenirea totală la starea de dinainte de Legea 55” și „întoarcerea strictă la prevederile Legii educației nr 1/2011”, adică se anulează toate restricțiile cât și facilitățile acesteia. Așadar, facultățile și școlile… Cititi mai multe aici: Studenții doresc să continue cursurile online. Cum îl contrazic pe ministrul Educației […]

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here