Cum poți fi profesor pentru copiii defavorizați

0

ONG-ul Teach for Romania a lansat o nouă campanie de recrutare de profesori și învățători pentru școlile aflate în comunitățile vulnerabile, în localități defavorizate. Aceste unități de învățământ se confruntă în ultimii ani cu un deficit de cadre didactice calificate și pregătite adecvat.

Prin acest program, aplicantul trece printr-un training care durează doi ani, la finalul căruia devine dascăl în sistemul de stat. În tot acest timp, tinerii interesați au parte de cursuri în regim one-to-one, făcute special pentru nevoile lor. Oricine poate deveni profesor sau învățător, în cadrul acestui program, indiferent de specializare, studiile absolvite și modul psihopedagogic, acestea nefiind criterii eliminatorii de selecție. Cursantul urmează să fie plasat, la sfârșitul acestei perioade, în învățământul primar sau gimnazial, în funcție de nevoile școlilor din comunitățile defavorizate, cât și de preferințele și disponibilitatea lor de plasare.

Concret, în anul școlar 2018-2019, programul se desfășoară în județele Brașov, Călărași, Constanța, Dâmbovița, Buzău, Galați, Giurgiu, Ilfov, Ialomița, Prahova, Vrancea, dar și în București. Posturile pe care le vor ocupa candidații vor fi în zone peri-urbane și rurale, care corespund cerințelor programului.

Proces standard de recrutare

Este foarte important de precizat faptul că Teach for Romania nu rezervă, la finalul acestui program de pregătire, locuri în școli. Acest lucru înseamnă că toți viitori dascăli vor trece prin procesul standard de ocupare a posturilor disponibile din sistemul de învățământ de stat. De asemenea, în ceea ce privește prezența în București a cadrelor didactice susținute de organizație, începând cu anul școlar 2018-2019, acestea vor putea opta exclusiv pentru Sectoarele 5 și 6 pe posturi de învățători calificați.

Tabloul dezolant de la țară

Fenomenul abandonului școlar timpuriu are dimensiuni îngrijorătoare în România, cei mai mulți dintre copiii care nu ajung să își încheie ciclul școlar primar sau gimnazial provenind din mediul rural sau din cartierele defavorizate. Conform celor mai recente statistici UNICEF, copiii de la sate renunță la școală cu 30% mai frecvent decât cei din mediul urban. Acest lucru ar putea avea urmări deosebit de grave pentru întreaga societate, educația din primii 15 ani de viață determinând parcursul profesional și personal al tânărului respectiv. Incapacitatea de a-și găsi un loc de muncă, de a-și întemeia o familie sau chiar delincvența infantilă sunt doar câteva dintre urmările lipsei unei forme elementare de educație.

“Acum niște ani am predat vreme de un semestru vorbirea în public unei clase de elevi de a cincea. Făcusem asta câțiva ani pentru directori de companii și mi se părea că știu tot ce trebuia să știu. Adevărul a fost că ce știam despre educația adulților nu s-a potrivit cu educația copiilor, dar ce am învățat din educația copiilor mi-a folosit nebănuit de mult, apoi, în educația adulților”, a declarat Cosmin Alexandru, Consultant în transformare organizațională.

Candidatul ideal trebuie să aibă interes în lucrul cu copiii din zone defavorizate social (zone rurale, sărace sau cu minorități).

Citește și Peste 50 de companii de top, prezente la POLIJobs 2018

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here