Concursul de intrare în rezidențiat 2024, pentru locuri sau posturi, este programat să aibă loc pe 17 noiembrie, conform proiectului de ordin de ministru și metodologiei de concurs publicate de Ministerul Sănătății în dezbatere publică pe 18 septembrie.
Concursul e rezidențiat are loc pe 17 noiembrie 2024: Până când se pot înscrie candidații și ce trebuie să conțină dosarul
Înscrierile ar urma să aibă loc pe 9-22 octombrie la direcțiile de sănătate publică (DSP) județene / a Municipiului București sau la ministerele cu rețea sanitară proprie, prevăd cele două proiecte, care pot fi descărcate mai jos din articol.
O noutate în acest an este precizarea că și medicii stomatologi și farmaciștii specialiști plătesc taxă la a doua specializare, față de mențiunea de la articolul 9 unde în 2023 erau trecuți doar „candidaţii medici specialişti”.
- „Art. 9 – Pentru candidaţii medici specialişti, medici stomatologi specialiști, respectiv farmaciști specialiști formarea în a doua specialitate se poate obţine numai în regim cu taxă. Taxa anuală pentru pregătirea într-o nouă specialitate, obţinută prin concurs de admitere în rezidenţiat, este aceeaşi cu cea prevăzută pentru a doua specialitate fără concurs de rezidenţiat”, scrie în proiectul de metodologie de organizare pentru 2024.
Iată programul de depunere a dosarelor pentru înscriere, conform proiectului:
- „Art. 10 – (1) Înscrierile pentru concurs se fac prin direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, respectiv prin ministerele cu reţea sanitară proprie, în perioada 9 – 22 octombrie 2024. Programul de depunere a dosarelor va fi următorul: pentru zilele de luni până joi orele 9.00 – 16.00, respectiv 9.00 – 14.00 pentru zilele de vineri.
Direcțiile de sănătate publică și ministerele cu rețea sanitară proprie își vor ajusta numărul punctelor de depunere a dosarelor în funcție de numărul candidaților. Dosarele de concurs pot fi trimise prin poștă sau servicii de curierat în perioada 9 – 22 octombrie 2024, data poștei fiind inclusă.
Ce trebuie să conțină dosarul de înscriere
Iată ce prevede metodologia pentru concurs rezidențiat 2024 – proiect:
„Art. 11 – (1) Dosarul de înscriere a candidatului va conţine următoarele documente:
a) cererea de înscriere la concurs, în care se vor menţiona:
(i) numele candidatului, iniţiala/iniţialele tatălui, precum şi toate prenumele candidatului înscrise în buletinul, cartea de identitate, paşaportul, permisul de ședere cu care se va legitima la intrarea în sală, aflat în termen de valabilitate;
(ii) centrul universitar şi domeniul pentru care concurează;
(iii) acordul pentru folosirea numelui şi pentru afişarea rezultatului pe internet;
(iv) declaraţie de consimţământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, respectiv că datele vor fi tratate confidenţial, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările şi completările ulterioare;
b) copia buletinului, cărţii de identitate, paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum şi data naşterii), respectiv permisul de ședere pe teritoriul României, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate
c) copia legalizată a diplomei de licenţă de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist. Absolvenţii promoţiei 2024 pot prezenta, până la eliberarea diplomei de licenţă, copia legalizată a adeverinţei privind promovarea examenului de licenţă;
d) adeverinţa (original) eliberată de unitatea în care este încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat şi tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;
e) certificatul medical (original) privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează. Lista unităţilor sanitare desemnate în acest sens va fi afişată pe site-ul direcţiilor de sănătate publică începând cu data de 9 octombrie 2024;
f) copia actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) privind schimbarea numelui faţă de numele înscris în diploma de licenţă, dacă este cazul;
g) chitanţa de plată a taxei de concurs. Taxa de concurs este stabilită de Ministerul Sănătăţii şi se achită în contul ministerului, care va fi indicat prin anunţul de concurs”.
De reținut este că, „după finalizarea înscrierilor, respectiv la data de 22 octombrie 2024, candidaţii nu mai pot solicita schimbarea opţiunilor de a concura într-un anumit centru universitar sub niciun motiv”, se mai arată în document.
Descoperă și: Peste 10 mii de candidați s-au înscris la Rezidențiat 2023. Grila corectă se afișează în ziua concursului
Desfășurarea concursului, alegerea unui post Rezidențiat 2024
Listele cu candidații admiși în concursul de rezidențiat 2024, pe centre universitare și domenii, vor fi publicate pe site-ul rezidentiat.ms.ro la 1 noiembrie. Erorile legate de numele, domeniul sau centrul universitar al candidaților pot fi raportate la DSP până pe 6 noiembrie. Informațiile despre sala și ora examenului vor fi disponibile pe 14 noiembrie pe site-urile universităților de medicină și farmacie și pe rezidentiat.ms.ro.
În ziua examenului, duminică, candidații intră în săli de la ora 08:30 și se legitimează. Subiectele vor fi desigilate la ora 10, iar candidații au 4 ore pentru a rezolva grilele. În intervalul orar 10:00 – 14:00, din motive de securitate cibernetică, site-urile universităților de medicină și farmacie vor fi suspendate.
„Art. 18 – (1) Eventualele contestaţii privind răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi până la data de 18 noiembrie 2024, ora 16.00. Contestaţiile se depun la sediul comisiei locale de concurs anunţat pe site-ul universităţii de medicină şi farmacie unde a fost susţinut concursul, numai prin poştă electronică. Nu se pot depune contestaţii privind corectarea manuală a grilelor de concurs. Contestaţiile depuse după expirarea termenului mai sus menţionat sau adresate altor instituţii nu se iau în considerare”, mai scrie în proiect.