Cîmpeanu afirmă că 88% dintre elevii de clasele a treia, a cincea şi a şasea care au susţinut evaluarea standardizată au apreciat pozitiv testele

1

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că 88% dintre elevii de clasele a treia, a cincea şi a şasea care au susţinut evaluarea standardizată în cadrul proiectului-pilot derulat de minister au apreciat testele, care evaluează competenţele elevilor şi care au fost susţinute exclusiv pe mijloace electronice, ca fiind unele „prietenoase şi pozitive”.

„M-am temut la un moment dat că va fi o îndrumare din partea profesorilor să nu se prezinte. Nu a fost cazul, dimpotrivă, prezenţa este peste aşteptări”, a afirmat, luni seară, la Digi 24, ministrul Educaţiei, referindu-se la evaluarea standardizată.

Peste 46.000 de copii din clasele a treia, a cincea şi a şasea au participat la proiectul-pilot privind evaluarea standardizată, iar 31.000 dintre aceştia au completat şi chestionare de satisfacţie privind această metodă de evaluare.

„Rezultatele le anunţ în premieră, au fost de asemenea surprinzătoare şi sunt o dovadă a faptului că nu am greşit. O pondere din 31.000 de elevi care au răspuns, fără să fie obligaţi să răspundă – şi e vorba de copii de clasa a treia, a cincea şi şasea – au apreciat în proporţie de 88% pozitiv testarea, pentru că sunt mai prietenoase şi mai deschise. Şi încă un aspect: 81% s-au exprimat clar în favoarea acestor evaluări în format digital”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Vezi și Harta vacanțelor din februarie 2023 pentru fiecare județ în parte

În termen de 7 zile elevii, profesorii şi părinţii copiilor care au participat la evaluarea standardizată vor cunoaşte rezultatele testelor. Acestea nu se vor transforma în note şi nici nu vor reprezenta ierarhii, ci vor fi folosite de profesori pentru a elabora planuri de învăţare individualizată. Rezultatele vor fi folosite, de asemenea, pentru realizarea de statistici în baza cărora să fie luate decizii la nivel de sistem.

Ministrul a răspuns şi celor care au reclamat că testele standardizate nu sunt omologate, el numindu-i pe aceştia „habarnişti” şi făcând trimitere la faptul că testele nu sunt mijloace de învăţare, ci de evaluare. Cîmpeanu a spus, în acest context, că „problema cu alfabetizarea funcţională este pe toate planurile”. Cîmpeanu a catalogat drept „un subiect fals” cel legat de faptul că evaluarea standardizată se face folosind teste care nu sunt omologate, arătând că nici testele PISA nu sunt omologate de Ministerul Educaţiei şi întrebându-se retoric, în acest context, dacă aceste teste PISA acceptate la nivel european „or fi ilegale”.

Cîmpeanu a mai spus că îşi „asumă cu bucurie” ideea că elevii trebuie să fie „fericiţi în şcoală”.

În fiecare judeţ sunt şapte şcoli incluse în evaluarea standardizată, elevii având asigurate dispozitive electronice, însă copiii au fost încurajaţi să-şi folosească propriile dispozitive pe care le cunosc, astfel încât să nu aibă un stres suplimentar.

 

 

Sursa: news.ro

un comentariu

  1. […] Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că 88% dintre elevii de clasele a treia, a cincea şi a şasea care au susţinut evaluarea standardizată în cadrul proiectului-pilot derulat de minister au apreciat testele, care evaluează competenţele elevilor şi care au fost susţinute exclusiv pe mijloace electronice,… Cititi mai multe aici: Cîmpeanu afirmă că 88% dintre elevii de clasele a treia, a cincea şi a şasea care au susţinut … […]

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here