AmCham România: Educația poate și trebuie să continue prin utilizarea tehnologiei

0
ancham-educatie-online

AmCham România solicită sprijinul sistemului de învățământ, afectat de criza COVID-19, prin concentrarea eforturilor pentru a asigura continuitatea procesului educațional în acets context. Abordează, de asemenea, și nevoile studenților din comunitățile vulnerabile.

 

„Educația se confruntă astăzi cu nevoia urgentă de a asigura continuitatea procesului educațional la toate nivelurile prin intermediul instrumentelor digitale, permițând totodată trecerea la un model de educație relevant pentru o societate și o economie digitală. Considerăm că actualul impuls pentru utilizarea instrumentelor digitale de către toți participanții la sistemul educațional – profesori, elevi, părinți – stabilește terenul adecvat integrării tehnologiei ca o componentă permanentă a procesului educațional. Dincolo de depășirea crizei actuale, pe termen mediu și lung, dezvoltarea competențelor digitale va permite profesorilor și studenților să se adapteze transformării tehnologice și va atenua impactul viitoarelor crize asupra continuității și calității educației ”, a declarat Ionuț Simion, președinte din AmCham România.

 

Comunicatul AmCham România: propuneri pentru asigurarea educației

 

„AmCham România propune să se creeze un grup de lucru comun cu Ministerul Educației, reprezentanți ai mediului de afaceri și specialiști TIC pentru a identifica diverse tehnologii, soluții de comunicare pe internet, terminale și sisteme de comunicații digitale disponibile pentru utilizare gratuită care pot contribuie la un sistem de învățământ adaptabil și flexibil.

Această cooperare s-ar putea dovedi benefică dincolo de criza actuală, deoarece va facilita crearea de conținut educațional digital și instrumente de învățare care sunt de fapt necesare în prezent în România, în special în comunitățile vulnerabile.

AmCham România propune în continuare implicarea activă a Ministerului Educației și Cercetării în absorbția fondurilor UE disponibile pentru România, ca parte a pachetului de sprijin oferit de Comisia Europeană pentru gestionarea efectelor crizei COVID-19.

Aceste eforturi ar trebui să se concentreze în primul rând pe studenții din comunitățile vulnerabile care nu pot accesa beneficiile „școlii online” din cauza lipsei de echipament și / sau infrastructură necesare, pentru a evita deconectarea copiilor de procesul educațional și, în cel mai pesimist scenariu , abandon școlar.”

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here