Programul de inspecții pentru obținerea gradelor didactice în anul școlar 2023-2024, anunțat de Inspectoratul Școlar al Municipiului București

1

Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a făcut publică planificarea inspecțiilor curente și speciale pentru obținerea gradelor didactice în anul școlar 2023-2024. Documentul specific care detaliază aceste inspecții poate fi descărcat din articolul de mai jos.

În cadrul anului școlar 2023-2024, se aplică prevederile Metodologiei referitoare la formarea continuă a personalului din învățământul preuniversitar, aprobate prin OMECTS nr. 5561/2011, conform unui document emis de Ministerul Educației.

Menționăm că inspecția specială pentru obținerea gradelor didactice și susținerea lucrării metodico-științifice pot fi efectuate atât în format online, cât și prin prezența fizică, conform unei adrese a Ministerului Educației, informație obținută de Edupedu.ro.

Planificare o puteți vedea pe Edupedu.ro

Despre inspecțiile școlare

Conform normelor în vigoare, respectivului regulament de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar din decembrie 2020, există mai multe tipuri de inspectie școlară, realizate de entități specifice. Aceste tipuri de inspectie și instituțiile care le efectuează sunt:

  1. Inspecția unităților de învățământ preuniversitar poate fi efectuată de:
    • Ministerul Educației și Cercetării;
    • Inspectoratele Școlare.

În funcție de conținutul și obiectul principal al inspecției, se identifică trei tipuri fundamentale de inspectie a unităților de învățământ preuniversitar:

  1. Inspecția Școlară Generală a Unităților de Învățământ Preuniversitar: Această inspecție reprezintă o evaluare generală a performanțelor diferitelor categorii de unități de învățământ. Se raportează explicit la politicile educaționale, scopurile și obiectivele propuse sau la standardele asumate în funcționarea acestora.
  2. Inspecția Tematică: Acest tip de inspecție reprezintă o evaluare sau control a unui domeniu particular sau a mai multor domenii particulare ale activității unităților de învățământ preuniversitar sau a personalului acestora. În principal, se axează pe activitatea cadrelor didactice. În cadrul acestei inspecții se realizează și activități de consiliere, având în vedere obiectivele concrete pentru îmbunătățirea continuă a activității unității de învățământ.
  3. Inspecția de Specialitate: Este o evaluare a competențelor profesionale sau a activității profesionale a cadrelor didactice la nivelul disciplinelor de studiu predate sau a activităților educaționale pe care acestea le susțin. Accentul principal este pe calitatea activităților didactice în raport cu beneficiarii primari ai educației: antepreșcolarii, preșcolarii și elevii.

Descoperă și: Guvernul, pus la colț de sindicaliștii din muzee / Progrmaul Şcoala Altfel pus în pericol

Tipurile de inspecție de specialitate sunt:

  1. Inspecția de Specialitate Curentă
  2. Inspecția de Specialitate pentru Definitivare în Învățământ
  3. Inspecția de Specialitate pentru Obținerea Gradului Didactic II și I, sau Inspecția Școlară Specială
  4. Orice Alt Tip de Evaluare/Control/Consiliere a Activității Cadrului Didactic în Domeniul de Specialitate

Această formă de evaluare este realizată de inspectorii de specialitate la nivelul Ministerului Educației și Cercetării sau al Inspectoratelor Școlare Județene/București și poate viza diverse aspecte ale activității didactice. De exemplu, poate fi o inspecție de specialitate orientată către verificarea modului de aplicare a curriculumului național sau a modului de desfășurare a evaluării curente. Totodată, poate fi realizată și pentru verificarea unor aspecte semnalate în memorii, petiții sau reclamații legate de activitatea cadrelor didactice.

Sursa: edupedu.ro

un comentariu

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here