miercuri, 17 septembrie 2025

CELE MAI CITITE

Din 2025, învățătorii și profesorii din primar vor avea 2 ore de pregătire remedială pe săptămână

Începând din toamna anului școlar 2025-2026, toți învățătorii și profesorii din învățământul primar vor avea în fișa postului 2 ore pe săptămână dedicate pregătirii remediale. Măsura este prevăzută în Legea nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care aduce modificări și completări Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, și a fost publicată recent în Monitorul Oficial.

Din 2025, învățătorii și profesorii din primar vor avea 2 ore de pregătire remedială pe săptămână

Prevederea se aplică din anul școlar 2025-2026 și până la începutul anul școlar 2029-2030.

Începând cu anul școlar 2025-2026 și până în 2029-2030, învățătorii și profesorii pentru învățământul primar vor avea, prin lege, obligația de a susține 2 ore pe săptămână de pregătire remedială, ca parte a normei didactice. Prevederea este inclusă în Legea nr. 141/2025 („Legea Bolojan”), recent publicată în Monitorul Oficial, care modifică Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.

Aceasta este prima creștere oficială a normei didactice din 1995, când Legea Statutului cadrelor didactice stabilea pentru prima dată norma de 18 ore pe săptămână în învățământul preuniversitar.

- Publicitate -

Vezi și: Ordinea se învață din primii ani de școală. Cu răbdare și exemple bune, copiii devin responsabili și îngrijiți

Noua lege introduce și posibilitatea includerii în norma didactică a altor activități, precum pregătirea pentru examene naționale, obținerea performanței educaționale sau instruirea remedială. În cazul claselor simultane, unde nu se pot constitui grupe separate, va fi prevăzut un post de învățător sau profesor pentru fiecare astfel de clasă.

Deși măsurile aduc schimbări majore în organizarea activității cadrelor didactice, Ministerul Educației nu a publicat nicio analiză de fundamentare a acestora. Singurele explicații au venit din declarațiile publice ale ministrului Daniel David. În plus, analiza realizată de Institutul de Științe ale Educației, solicitată de Edupedu.ro, a fost blocată de ministru sub pretextul unui proces de peer review, după ce aceasta contrazicea cu date și studii argumentele oficiale.

Sursa: edupedu.ro

- Publicitate -

un comentariu

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

ARTICOLE POPULARE