sâmbătă, 1 februarie 2025

CELE MAI CITITE

Profesorii, înlocuiți de inteligența artificială într-un liceu din Londra. Proiect-pilot pentru elevii care se pregătesc de examene

Un liceu privat din Londra a lansat un experiment în care pregătirea pentru examene se face cu ajutorul inteligenței artificiale, nu al profesorilor. Inițiativa este privită cu circumspecție de o cercetătoare în domeniul AI, relatează AFP, potrivit Agerpres.

Profesorii, înlocuiți de inteligența artificială într-un liceu din Londra. Proiect-pilot pentru elevii care se pregătesc de examene

David Game College, o unitate de învățământ privată situată în centrul Londrei, a lansat acest proiect-pilot în urmă cu circa șase luni pentru tinerii care se pregătesc pentru examenele GCSE. Este prima clasă de acest fel din Regatul Unit.

Învățământul va fi transformat de AI, fără îndoială”, a afirmat John Dalton, directorul adjunct al școlii, subliniind dorința de a fi pionier în acest domeniu.

Potrivit acestuia, platforma monitorizează modul în care elevii își însușesc cursurile și oferă instituției date despre obiceiurile lor de învățare. Ei îi susțin, de asemenea, în obținerea de competențe non-tehnice, cum ar fi aptitudini pentru a lua parte la dezbateri.

- Publicitate -

„Lider mondial” în domeniul inteligenței artificiale

Potrivit lui John Dalton, profesor de biologie și director adjunct al liceului, inteligența artificială poate evalua cunoștințele unui elev „cu o precizie superioară față de un profesor mediu”, permițând astfel o predare mai personalizată. De asemenea, poate ajuta la identificarea lacunelor în cunoștințele elevilor.

Prim-ministrul britanic, Keir Starmer, a anunțat la mijlocul lunii ianuarie că își dorește ca Regatul Unit să devină „lider mondial” în domeniul inteligenței artificiale. În acest sens, guvernul său a lansat un plan de acțiune menit să atragă companii, investitori și să revitalizeze economia.

Executivul britanic consideră că AI ar putea sprijini profesorii în organizarea lecțiilor și corectarea lucrărilor. În acest scop, a fost dezvoltat „Aila”, un asistent digital adaptat programei școlare britanice.

Descoperă și: ASE București are în anul universitar 2025-2026 12.000 de locuri pentru licență, masterat și doctorat

- Publicitate -

Pentru Rose Luckin, profesoară la University College London (UCL) și specialistă în utilizarea AI în educație, experimentul desfășurat la David Game College reprezintă „un caz unic”. Ea își exprimă rezervele cu privire la capacitatea AI de a preda în mod eficient discipline diverse, precum matematica, engleza, biologia, chimia și fizica.

De asemenea, cercetătoarea se întreabă dacă „educația socială”, componentă esențială a învățării în clasă, poate fi susținută în mod adecvat printr-un astfel de program, chiar dacă inițiatorii proiectului susțin că elevii au mai mult timp pentru interacțiune cu colegii lor.

„Nu vreau să fiu prea negativă, pentru că, dacă nu testăm aceste instrumente, nu vom ști cum funcționează”, a declarat ea, subliniind că AI va „transforma” rolul profesorilor. Cu toate acestea, direcția în care va avea loc această schimbare rămâne incertă.

Luckin speră ca David Game College să analizeze atent dacă AI are un impact pozitiv sau negativ asupra procesului educațional.

„Mai eficace

Massa Aldalate, o elevă de 15 ani, spune că a fost cucerită de acest program.

„La început, aveam îndoieli”, mărturisește ea, așezată pe un scaun rotativ în sala de clasă. „Dar este mult mai eficient dacă îți dorești cu adevărat să-ți atingi obiectivele”, adaugă adolescenta.

Nu simte cu adevărat lipsa unei săli de clasă tradiționale. Inițial, credea că pentru cursurile de engleză, una dintre materiile ei preferate, ar avea nevoie de un profesor în fața ei. Totuși, „a funcționat”, spune ea. „Răspunzi la întrebări și totul are logică”, explică eleva.

National Education Union, unul dintre cele mai mari sindicate din învățământul britanic, salută faptul că guvernul sprijină formarea profesorilor prin instrumente digitale. Totuși, secretarul general al sindicatului, Daniel Kebede, avertizează că această ambiție trebuie susținută prin „investiții semnificative” în dotarea școlilor cu tehnologia necesară.

Pe de altă parte, Rose Luckin consideră că programul implementat la David Game College este „elitist”, având în vedere că taxele anuale ajung la 27.000 de lire sterline (aproximativ 32.120 de euro), cu peste 10.000 de lire sterline mai mult decât media școlilor private britanice.

Ea subliniază că accesul inegal la tehnologie reprezintă una dintre „provocările” pe care le ridică utilizarea AI în educație.

Sursa: edupedu.ro

- Publicitate -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

ARTICOLE POPULARE