vineri, 18 aprilie 2025

CELE MAI CITITE

Înscrierile pentru clasa a V-a intensiv engleză, 2025–2026, se fac între 12–30 mai. ISMB a publicat modelele de subiecte și baremele

Între 12 și 30 mai are loc înscrierea la testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de limbi moderne, pentru anul școlar 2025–2026, conform calendarului publicat de ISMB.

Înscrierile pentru clasa a V-a intensiv engleză, 2025–2026, se fac între 12–30 mai. ISMB a publicat modelele de subiecte și baremele

Candidații care dețin o diplomă sau un certificat de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională, cu nivel cel puțin A1, pot fi exceptați de la testul de competențe, conform procedurii ISMB.

Testul de competențe lingvistice vizează competențele și cunoștințele acumulate în clasele a III-a și a IV-a și constă într-o probă orală și o probă scrisă.

Părinții depun cererea de înscriere și documentele necesare pentru recunoașterea și echivalarea rezultatelor, conform calendarului.

- Publicitate -

Cerere înscriere admitere clasa a V-a, intensiv, an școlar 2025-2026

Cerere echivalare admitere clasa a V-a, intensiv, an școlar 2025-2026

ISMB a publicat și modele de subiecte și bareme pentru testul de competențe lingvistice la limba engleză

- Publicitate -

Vezi și: De ce competențele în resurse umane sunt esențiale pentru managerii din educație

Probele de concurs pentru admiterea în clasa a V-a, intensiv, an școlar 2025-2026

„Testul de competențe lingvistice vizează competențele și cunoștințele acumulate în clasele a III-a și a IV-a și constă într-o probă orală și o probă scrisă, a căror structură este prevăzută în anexa 2 la Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a claselor cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv, respectiv bilingv în unitățile de învățământ preuniversitar.

Proba scrisă – timp de lucru – 1 oră

Proba scrisă presupune redactarea unui text de 50–75 de cuvinte pe o temă dată și care să demonstreze capacitatea de exprimare în scris și însușirea principalelor funcții/acte de limbaj, conform nivelului de competență lingvistică A1 prevăzut de programele școlare pentru clasele a III-a și a IV-a.

Proba orală

Etapa I – lecturarea cu voce tare a unui text în limba modernă. Textul înscris pe biletul de testare trebuie să fie selectat din unul dintre manualele alternative aprobate de Ministerul Educației pentru clasele a III-a și a IV-a.

Lecturarea textului este urmată de formularea de răspunsuri la 2–3 întrebări înscrise pe biletul de testare, răspunsuri care să dovedească înțelegerea globală și detaliată a textului.

Etapa a II-a – realizarea unui dialog interactiv (elev-elev) pe o temă dată, având unul dintre membrii comisiei drept moderator.

Proba scrisă presupune redactarea unui text de 50–75 de cuvinte pe o temă dată și care să demonstreze capacitatea de exprimare în scris și însușirea principalelor funcții/acte de limbaj, conform nivelului de competență lingvistică A1 prevăzut de programele școlare pentru clasele a III-a și a IV-a.

Proba orală

Etapa I – lecturarea cu voce tare a unui text în limba modernă. Textul înscris pe biletul de testare trebuie să fie selectat din unul dintre manualele alternative aprobate de Ministerul Educației pentru clasele a III-a și a IV-a.

Lecturarea textului este urmată de formularea de răspunsuri la 2–3 întrebări înscrise pe biletul de testare, răspunsuri care să dovedească înțelegerea globală și detaliată a textului.

Etapa a II-a – realizarea unui dialog interactiv (elev-elev) pe o temă dată, având unul dintre membrii comisiei drept moderator.

Mai multe detalii pe Edupedu.ro 

- Publicitate -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

ARTICOLE POPULARE