În perioada 25-30 aprilie sunt emise și comunicate deciziile de pretransfer, conform metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026. Potrivit Edupedu.ro, inspectoratele școlare au publicat listele cu punctajele finale ale profesorilor înscriși la etapa de pretransfer.
Deciziile de pretransfer 2025 vor fi emise între 25-30 aprilie. Comunicarea se face conform metodologiei-cadru
Între 27 martie și 4 aprilie, cadrele didactice au depus la inspectoratele școlare cererile pentru pretransfer sau pretransfer prin schimb de posturi/catedre, pe baza consimțământului scris. În aceeași perioadă, au fost depuse și documentele profesorilor angajați pe durata de viabilitate a postului, care nu pot avea normă didactică completă și solicită modificarea repartizării, inclusiv prin schimb de posturi.
Calendarul etapelor de pretransfer, potrivit metodologiei-cadru
Etapa de pretransfer consimțit și modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei – Calendar 2025.
Până la 27 martie 2025:
Se actualizează lista posturilor didactice/catedrelor vacante sau rezervate, complete și incomplete.
Se afișează la sediile unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE condițiile specifice și grilele de evaluare (acolo unde este cazul), pentru ocuparea posturilor prin pretransfer consimțit între unități, cu avizul inspectoratelor școlare.
27 martie – 4 aprilie 2025:
Se depun la inspectoratele școlare cererile de pretransfer și cele privind modificarea repartizării, însoțite de documentele necesare.
Se verifică dosarele și se avizează de către comisia de mobilitate județeană/a municipiului București.
- Publicitate -
Până la 7 aprilie 2025:
Se publică pe site-ul inspectoratului:
Lista punctajelor cadrelor didactice înscrise la pretransfer.
Lista celor care solicită modificarea repartizării, cu detalii relevante (studii, post ocupat, rezultate la concursuri, calificative, etc.).
8 – 9 aprilie 2025:
Se înregistrează contestațiile privind punctajele acordate.
Vezi și: Studiu: adolescenții care se culcă devreme și dorm mai mult au mintea mai ageră
10 aprilie 2025:
Se soluționează contestațiile și se afișează punctajele finale.
7 – 11 aprilie 2025:
Se desfășoară inspecțiile speciale la clasă/probele practice/orale de profil, iar rezultatele sunt publicate pe site-ul inspectoratului.
8 – 11 aprilie 2025:
Se depun cereri la unitățile de învățământ pentru obținerea acordului de principiu, atât pentru pretransfer, cât și pentru modificarea repartizării.
Până la 14 aprilie 2025:
Consiliile de administrație analizează cererile și comunică hotărârile cadrelor didactice și inspectoratului școlar, privind emiterea sau refuzul acordului de principiu.
15 – 16 aprilie 2025:
Se depun contestațiile privind acordurile de principiu, fie la comisia județeană/a municipiului București de mobilitate, fie la consiliile de administrație ale unităților.
Până la 23 aprilie 2025:
Se soluționează contestațiile legate de acordurile de principiu.
25 și 28 aprilie 2025:
Se soluționează cererile în ședință de repartizare, în următoarea ordine:
Completarea normei pentru cadrele titulare și debutante.
Rezolvarea restrângerii de activitate.
Completarea normei pentru cadrele angajate pe durata de viabilitate a postului.
Cererile de pretransfer și schimb de posturi.
Cererile de modificare a repartizării.
25, 28 și 29 aprilie 2025:
Se înregistrează contestațiile privind modul de soluționare a cererilor.
Până la 30 aprilie 2025:
Se soluționează contestațiile în consiliul de administrație al inspectoratului și se actualizează lista posturilor vacante/rezervate.
25 – 30 aprilie 2025:
Se emit și se comunică deciziile de repartizare, în conformitate cu prevederile metodologiei.