Vizita lui Klaus Iohannis la protestele din Piața Victoriei, subiect la olimpiada de engleză

0
admitere

20 de elevi din Bistrița-Năsăud, care au susținut proba locală a olimpiadei de limba engleză pentru clasa a XII-a, au avut de realizat un eseu după editorialul publicat în The Guardian în 1 februarie, prin care să interpreteze vizita președintelui Klaus Iohannis în Piața Victoriei, în timpul protestelor față de ordonanța de urgență 13/2017. Inspectoratul spune că alegerea subiectului a fost neinspirată.

După ce elevii din Prahova participanți la Olimpiada de Limba și literatura română au avut de rezolvat un subiect în care să-și imagineze că sunt personajul ce colectează taxele de la țăranii din romanul „Moromeții” și să redacteze un referat (raport scris) adresat conducerii de partid prin care denunță „calitatea de element dușmănos a lui Ilie Moromete”, iată că și la olimpiada de limba engleză a existat un subiect controversat.

Inspectoratul spune că alegerea subiectului a fost neinspirată

„Nu a fost cea mai fericită alegere, este adevărat lucru acesta. Eu cred că profesoara a încercat să fie foarte originală și așa a ieșit acest subiect – complet neinspirat, un subiect care e discutabil, care nu e încă așezat și poate fi interpretat”, a comentat inspectorul școlar din Bistrița-Năsăud, Camelia Tabără.

Inspectorul a mai precizat că de acum înainte se va acorda mai multă atenție subiectelor date la olimpiade.

„O sa fim cu mult mai atenți si atunci când se fac subiectele o să încercăm sa transmitem tuturor să cântarească foarte bine fiecare cuvânt, fiecare interpretare. În cazul disciplinelor socio-umane, a limbilor străine, a limbii române, unde lucrurile pot sa meargă într-o direcție în care nu-ți dorești și atunci e bine să chibzuiești foarte bine.”

Citește și: Elevii români, printre primii din Europa la capitolul limbi străine

Subiectul a fost propus de o profesoara de limba engleză de la un liceu din orașul Năsăud și validat de comisia care a stabilit subiectele pentru olimpiadă fără a fi văzut însă de inspectorul de limba engleză sau de conducerea Inspectoratului Școlar Bistrița-Năsăud.

„Nu cred că este vorba de vreo implicare politică, nu am nici un mesaj ca în școală s-ar fi răsfrânt acest lucru. Pur și simplu, o inspirație nefericită și interpretările care într-adevar vin pe acest subiect. Măsurile pe care le vom lua sunt interne, de organizare și de filtre suplimentare în alegerea subiectelor”, a mai spus Camelia Tabără.

Ce spune autoarea subiectului

La rândul sau, Corina Burduhos, profesoara de limba engleză din Năsăud, care a propus subiectul legat de vizita lui Klaus Iohannis în mijlocul protestatarilor, susține că nu e nimic deplasat, elevii având dreptul la liberă exprimare. Profesoara spune că evaluarea se va face după punerea în pagină, nu după opinii.

„Subiectul ‘editorial’ e nou apărut în programa de limba engleză. M-am informat și eu ce înseamnă și ce se așteaptă de la un astfel de text – un text complex, pe o temă complexă, de actualitate. La evaluare s-a ținut cont de aranjarea în pagină, de vocabular de corectitudinea gramaticală. Nu aparțin niciunui partid politic, nu am veleități politice, nu au facut politica niciodată”, a mai spus Camelia Burduhos.

Profesoara care a propus acest subiect este cadru didactic al Colegiului Național George Coșbuc din orașul Năsăud și predă limbă engleză din anul 2000.

Este al doilea scandal declanșat dupa olimpiadele care au fost organizate duminica. În județul Prahova, la olimpiada de româna elevilor li s-a cerut sa scrie un… denunț inspirat de „Moromeții”.

Sursa foto: www.cugetliber.ro

 

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here