În ciuda afirmațiilor de săptămâna trecută, ministrul Pavel Năstase declară că nu se pune problema renunțării la evaluările naționale

0
evaluările-nationala-pavel-nastase

Ministrul Educației, Pavel Năstase, a declarat că nu se pune problema renunțării la evaluările naționale, susținând că acestea binevenite, întrucât îi ajută pe profesori să vadă parcursul elevilor la școală. Această declarație vine în contextul în care într-un interviu de pe 10 martie, Pavel Năstase afirma că nu este de acord cu evaluările naționale pentru elevii din învățământul primar.

„Nu se pune această problemă (a renunțării la evaluările naționale — n.r). Eu am exprimat un punct de vedere personal că sunt sisteme performante în lume și am dat ca exemplu sistemul japonez unde, până la vârsta de 10 ani, copiii nu dau asemenea evaluări. Și am spus că, așa cum prevede legea educației, aceste evaluări care sunt prevăzute în clasa a II, a IV, a VI-a sunt foarte bine-venite. Deci, avem nevoie din timp în timp să vedem parcursul unui elev și, în funcție de asta, profesorul ar trebui să-i pregătească o fișă de parcurs pentru viitor care să îl aducă la nivel cu ceilalți. Deci e o evaluare de nivel de pregătire și este foarte binevenită“, a afirmat Năstase, după audierea la Comisia de învățământ a Camerei Deputaților, citat de Agerpres.

Acesta a mai declarat că aceste tip de examinări, „fiind organizat la nivel național, cu subiecte unice, lasă impresia unui examen de bacalaureat sau a unui examen de evaluare națională, or, acest lucru, după părerea mea, ar trebui să se întâmple de mai multe ori pe parcursul învățământului primar, dar asta trebuie să o facă în mod individual fiecare cadru cu elevii pe care îi are în clasa respectivă și să pregătească foarte minuțios aceste fișe pe care să le discute eventual și cu părinții și cu elevii pentru că altfel degeaba dăm aceste evaluări”.

Citește și: Cum este sistemul educațional în țara unde nu există analfabeți

 

În 10 martie, Pavel Năstase declara pentru Europa FM în legătură cu acest subiect:

„Până la gimnaziu, după părerea mea, n-ar trebui să avem aceste evaluări asupra copiilor. Ei sunt într-o perioadă de dezvoltare a capacităților de gândire. (…) Creierul, din punct de vedere biologic, până la vârsta asta, se dezvoltă și abia după aceea este în măsură să perceapă o evaluare, să vadă niște teste de genul acesta. Trebuie să prelungim, dacă vreți, primii șapte ani de acasă cu această perioadă care înseamnă învățământul primar și să îi dăm baza de gândire”.

Sursă foto: www.evz.ro

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here