Ce a făcut Ministerul Educației cu privire la situația elevului din Pitești

0

În urma situației de săptămâna trecută, când elevii unei clase de la o școală din Pitești au refuzat să intre la ore din cauza unui coleg pe care-l acuzau că are un comportament antisocial, Ministerul Educației și al Muncii au creat o echipă mixtă care a evaluat la începutul acestei săptămâni măsurile luate la nivel local pentru integrarea elevului cu ADHD.

În urma cercetării echipa de specialiști făcut o serie de recomandări, printre care adaptarea reală a programei școlare la nevoile elevului și implicarea Centrului Județean de Resurse și de Asistență Educațională (CJRAE) în monitorizarea situației și consilierea profesorilor de la clasă. De asemenea, aceștia spun că este necesară accentuarea dialogului cu familia copilului, în sensul asigurării unui ambient favorabil integrării și dezvoltării elevului.

De asemenea, reprezentanții celor două ministere au insistat asupra eforturilor care trebuie făcute de școală pentru integrarea copilului. În acest sens, profesorii sunt încurajați să ceară sprijinul specialiștilor pentru gestionarea situațiilor. Ministerul Educației a solicită ISJ Argeș o monitorizare permanentă a evoluției elevului și implicarea necondiționată a insituției pentru integrarea elevului.

În 2016-2017 se va pune accentul pe formarea cadrelor didactice pentru educație incluzivă

Ca o consecință extinsă a acestei situații, Ministerul Educației susține că va solicita tuturor Caselor Corpului Didactic ca, în anul școlar 2016- 2017, să pună accentul pe formarea cadrelor didactice pentru educație incluzivă. În sensul mai larg al educației și incluziunii copiilor cu nevoi speciale, cele două ministere consideră că este nevoie de un efort susținut pentru ca școala să poată asigura un ambient optim în vederea valorificării unicității fiecărui copil.

Citește și: Dezvoltarea învățământului profesional-dual, în dezbatere publică până pe 29 octombrie

 

Cele două instituții guvernamentale și-au exprimat dezaprobarea față de situația creată la Pitești, calificând-o drept intolerantă și discriminatorie.

Mircea Dumitru: „Suntem datori să facem cu toții front comun pentru binele acestor copii

„Situația de la Pitești nu este singulară, e îngrijorător că atât de mulți copii sunt în situații similare iar școala nu le oferă ceea ce au ei nevoie. Sunt copii extraordinari care merită fiecare efort al nostru pentru a fi alături de ei și familiile lor. Consider inacceptabilă orice atitudine de respingere sau discriminare a acestor copii iar școala este responsabilă de integrarea și educarea lor. Ce am constatat, și nu doar din această situație nefericită: profesorii nu știu să gestioneze astfel de cazuri, unde e evident necesară înțelegerea față de nevoile elevului, o implicare mai puternică a profesorului și a psihologului, dar și comunicarea cu familia. De aceea, în paralel cu celelalte măsuri, vom accentua formarea cadrelor didactice pentru educație incluzivă și o mai puternică implicare a consilierilor din cadrul centrelor județene de resurse și asistență educațională. Suntem datori să facem cu toții front comun pentru binele acestor copii”, a declarat Mircea Dumitru, Ministrul Educației.

Ministrul Muncii: „Trebuie să fim cu adevărat responsabili, cu fapte concrete, pentru sprijinirea incluziunii”

„Am spus de mai multe ori că trebuie să avem curajul să ne uităm în oglindă, să ne recunoaștem defectele și vulnerabilitățile și să ne asumăm faptul că schimbarea depinde de noi toți, autorități centrale și locale, dar și de fiecare individ în parte. Când vorbeam despre schimbare mă refeream inclusiv la modul în care gestionăm problemele persoanelor cu dizabilități, iar manifestările din ultima perioadă, care nu denotă toleranță sau incluziune, deși este vorba despre un copil, nu fac decât să confirme faptul că ne lipsesc încă abilități elementare de gestionare corectă a problemelor unor categorii vulnerabile. Avem datoria morală și instituțională, individuală și colectivă, să facem tot ce putem și tot ce legea ne permite, pentru ca o persoană cu dizabilități, mai ales când este vorba de un copil, să nu fie privată de un drept fundamental al său, să oferim sprijin pentru ca să poată atinge potențialul său maxim. Cu toții trebuie să respingem orice atitudine de marginalizare și de izolare a oricărei persoane aflată într-o situație vulnerabilă și, în același timp, trebuie să fim cu adevărat responsabili, cu fapte concrete, pentru sprijinirea incluziunii”, a declarat ministrul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, Dragoș Pîslaru.

Măsurile care vor fi luate până în august 2018 privind combaterea segregării școlare

În acest context, Ministerul Educației a amintit proiectul privind combaterea segregării școlare, pus în dezbatere publică la începutul acestei luni, ale cărui măsuri urmează să fie implementate până în august 2018. Printre acestea se numără redefinirea segregării școlare și modificarea mai multor acte normative specifice, inclusiv referitoare la copiii cu cerințe educative speciale (CES). Proiectul mai include măsuri de formare inițială și continuă a cadrelor didactice și a directorilor pentru prevenirea și eliminarea segregării. Acesta urmărește, de asemenea, crearea școlilor și a claselor incluzive, respectiv implementarea de programe de consiliere a părinților.

Sursă foto: www.philly.com

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here