Formarea inițială a profesorilor, între masterul didactic și modulul psihopedagogic

0

Ministrul Educației, Mircea Dumitru, a declarat că pregătirea cadrelor didactice este una precară în cadrul eveniment organizat ieri pe tema formării inițiale a profesorilor. În cadrul dezbaterii organizate de Coaliția pentru Educație a fost prezentat raportul audierii publice inițiate de către aceasta pe tema pregătirii inițiale a cadrelor didactice.

 „Deși avem un modul de pregătire psihopedagogică în momentul acesta, pregătirea inițială a celor care vor să devină profesori este precară. Toți spunem că vom avea în viitor probleme serioase cu ocuparea, cu locurile pentru profesori, cu școlile din Romania dacă nu insistăm asupra unei pregătiri adecvate și pentru o formare adecvată pentru viitorii profesori. Aici este cheia dezvoltării și a progresului și a obținerii unei școli de calitate în Romania”, a declarat Mircea Dumitru în cadrul unui eveniment organizat de Coaliția pentru Educație, citat de Hotweek.ro.

Coaliția pentru Educație a demarat o audiere publică, în care a implicat specialiști în științele educației, pentru a întocmi un raport național menit să stabilească dacă pregătirea inițială a dascălilor ar trebui făcută în cadrul unui masterat didactic, sau în cadrul unui modul psihopedagogic cu o durată mai mare decât cea actuală. Ministrul Educației, Mircea Dumitru, spune că ambele variante sunt necesare în acest moment, dar așteaptă rezultatele raportului pentru a stabili pe care o va susține.

„E o discuție de mai mulți ani, avem nevoie de o clarificare din partea celor care se ocupă de formarea inițială a profesorilor. Discuția e axată pe urmatoarea întrbare: vom organiza formarea inițială a profesorilor pe baza unui masterat, sau o structură de model psihopedagogic pe o perioadă mai lungă de timp? Ambele propuneri sunt bune, dar trebuie să vedem care sunt concuziile raportului. Apoi o să fie o perioadă de tranziție, până când se vor stabiliza chestiunile acestea și sub o formulă juridică adecvată, o perioadă de tranziție în care să poată fi acceptate aceste formule alternative”, a spus Mircea Dumitru.

Ligia Deca: „Tot mai puțini sunt cei care îmbrațișează profesia de dascăl”

În cadrul aceluiași eveniment și Ligia Deca, consilier de stat din Departamentul de Educație al Administrației Prezidențiale, a precizat că în ultima perioadă în România tot mai puțini sunt cei care îmbrațișează profesia de dascăl.

„Concurența pentru a deveni profesor nu a fost extraordinară în ultima vreme, de aceea, formarea trebuie să fie un sprijin pentru creșterea acestei concurențe în a intra în sistemul didactic, nu o formă de a opri și puținii candidați pe care îi avem în acest moment”, a precizat Ligia Deca.

Citește și: Mircea Dumitru, despre educația tinerilor în contextul secularizării

 

Concluziile preliminare ale raportului arată, printre altele, că viitoarele politici și programe de formare inițială a cadrelor didactice trebuie constituite astfel încât să asigure o dublă specializare, stagii de practică în școli, o pregătire specializată conform cu vârstele elevilor cărora urmează să le predea profesorul și, nu în ultimul rând, aceste programe de pregătire să fie finanțate de la bugetul de stat în funcție de nevoia de resurse umane estimată în sistemul preuniversitar, mai scrie Hotweek.

Sursă foto: www.rand.org

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here