Adrian Izvoranu: Învățământul românesc produce pe stoc; puțini absolvenți reușesc să fie utili la locul de muncă

0
absolvent-s

Învățământul românesc produce absolvenți care au puține abilități practice și se descurcă foarte greu atunci când reușesc să-și găsească un loc de muncă, a afirmat miercuri, la Pitești, directorul general al Confederației Patronatelor din Industrie, Servicii și Comerț – Adrian Izvoranu.

Lipsa de legătură dintre învățământ și practică, cea mai mare problemă a școlii românești

„Noi am încercat să găsim o cale să ieșim din veșnica problemă (…), aceea că învățământul românesc, tradițional unul cultural, bazat pe transfer de cunoștințe, pe acumulare de cunoștințe și pe evaluarea gradului de însușire a cunoștințelor, din punctul nostru de vedere, al angajatorilor, produce pe stoc. (…) Asta înseamnă că avem foarte mulți posesori de una sau mai multe diplome de toate mărimile, culorile și gradele și avem foarte puțini absolvenți ai acestor forme de învățământ care își găsesc un loc de muncă sau care, dacă și-au găsit locul de muncă, reușesc să fie utili la locul de muncă. (…) Este vechea și arhicunoscuta problemă, dar care a rămas așa, la nivel de expresie, și anume lipsa de legătură între învățământ și practică”, a declarat Izvoranu în cadrul unei conferințe de presă, informează Agerpres.

Absolvenții din România nu au printre obiective înființarea propriilor afaceri

În opinia sa, absolvenții din România se confruntă și cu lipsa unei culturi antreprenoriale, neavând printre obiective înființarea propriilor afaceri.

Citește și: Reizbucnește scandalul legat de numirea politică în funcțiile de directori și directori adjuncți din învățământ

„Nu înțeleg de ce un cursant care va deveni absolvent trebuie să-și dorească neapărat (…) să fie angajat. Nu am văzut niciodată un îndemn din partea școlii, a profesorilor, spre a deveni antreprenor. Din punctul meu de vedere, asta ar fi ordinea, oamenii ar trebui întâi să-și dorească să fie ei antreprenori (…) și abia cei care nu reușesc și nu au această aptitudine (…) vor deveni angajații colegilor lor”, a mai spus Adrian Izvoranu.

Conferința „Educație & antreprenoriat — paralele româno-japoneze” se va desfășura la Pitești între 24 și 26 februarie

Pornind de la ideea că şcoala scoate pe bandă rulantă absolvenţi cu diplome de tot soiul, dar care nu reuşesc să se integreze pe piaţa muncii aşa cum trebuie, dar  mai ales pentru că sistemul educaţional nu pune accent pe antreprenoriat, în Piteşti va fi organizată sesiunea „Educaţie şi Antreprenoriat – paralele româno-japoneze”, cu sprijinul Asociaţiei Româno-Japoneze pentru Educaţie şi Ştiinţă.

Profesori din Japonia vor prezenta la unităţi şcolare din Argeş modele de antreprenoriat, cultul muncii japonez şi valori care guvernează sistemul educaţional din Ţara Soarelui Răsare şi care s-ar putea aplica şi în România cu succes.

În cadrul conferinței va fi abordată tema legăturii dintre școala văzută ca mediu de formare și viitorul mediu de evoluție al tinerilor.

Printre instituțiile care sprijină organizarea evenimentului de la Pitești se numără Consiliul Județean Argeș, Inspectoratul Școlar Județean și Universitatea din Pitești.

Surse foto: www.zf.ro, www.rfi.ro

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here